پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استقبال مردم اندونزی از فیلمی با موضوع قرآنی

حوزه/ فیلم سینمایی «اقرأ» در اندونزی که درباره قرآن خواندن کودک ۹ ساله و رابطه او با پدربزرگ ستاره‌شناسش می‌باشد، توجه بسیاری از بینندگان را در سینماها به دست آورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از jakartaglobe، فیلم سینمایی «اقرأ» در اندونزی، تماشاگران زیادی را به خود جلب کرده است. این فیلم درباره یک کودک 9 ساله است که پدربزرگش در ازای قرائت قرآن به او آموزش علم نجوم می‌دهد.

درحالی که تنها 2 هفته از نمایش فیلم «اقرأ» بر روی پرده‌های سینمای اندونزی نمی‌گذرد، این فیلم توانسته بیش از 200 هزار بیننده را به خود جلب کند.

این فیلم درام 97 دقیقه‌ای توسط اقبال الفرجی فیلم‌ساز اندونزیایی ساخته شده و نقش شخصیت عاقله در فیلم را عایشه نورا داتائو بازیگر کودک ایفاء می‌کند و نویسنده آن آسیه امیرا ناسوشن می‌باشد. این فیلم نخستین ساخته مسجد سلمان از موسسه فناوری باندونگ می‌باشد.

ماجرای فیلم « اقرأ » درباره دختر بچه مسلمانی است که تعطیلات مدرسه را با پدربزرگش سپری می‌کند که در رصدخانه بوسچا در بانکوک در غرب جاوا مشغول است. او شیفته تلسکوپ‌های رصدخانه شده و از پدربزرگش اجازه می‌خواهد به او فرصت اکتشاف در آنجا را بدهد، اما پدر بزرگ شرط این کار را قرآئت قرآن می‌داند.

فیلم عناصر داستانی واقعی نیز دارد، یکی از موارد واقعی گنجانده شده در فیلم،  مسئله افزایش توسعه شهری در منطقه است که موقعیت رصدخانه را تهدید می‌کند.

روزا راجا دجلال تهیه کننده اجرایی، هدف از ساخت این محصول سینمایی را تولید فیلمی با فضای خانوادگی، همراه با علم و مذهب عنوان کرده و از استقبال مردم از این فیلم ابراز رضایت کرد.

وی در ادامه گفت: من فکر می‌کنم اشتیاق مخاطبان برای دیدن این فیلم کیفیت بالای خانوادگی آن است. ما معتقدیم که آموزش علم و دین به کودکان باید همراه با هم باشد و قصد داشته‌ایم فیلمی آموزشی و غیرشعاری بسازیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha