سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مهاجرنیا

حوزه/ مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: امروز بیش از گذشته نیازمند بازخوانی و تدبر در منویات، توصیه و به ویژه وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی هستیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا درآخرین شب از جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام زین العابدین (ع) قم اظهارداشت: توجه، تدبر، دقت در توصیه های امام راحل و مخصوصا وصیت نامه ایشان راهگشای بسیاری از دغدغه های امروز ما است.

وی دشمن‌شناسی را از وصیت‌های مهم امام خمینی(ره) خواند و تصریح کرد: ایشان دین را در میان مردم زنده کرد در حالی که قبل از انقلاب اسلامی دین در بازار، زندگی مردم و رژیم شاهنشاهی جایگاه مورد نظر را نداشت.

مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه اسلام آموزه‌های زندگی را به مردم ارائه داده است، مطرح کرد: انقلاب اسلامی احیای آموزه‌های دینی در میان مردم را رقم زده است به همین علت در مسیر اهداف الهی مورد عنایت خداوند متعال قرا گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اقشار مختلف مردم باید نسبت به دستورات دینی اسلام نگاه ویژه داشته باشند، اضافه کرد: اینکه امام خمینی(ره) برنامه‌های خودسازی را دنبال می‌کردند نشان می‌دهد که از دین به عنوان یک مبنای رفتاری برای پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در سال‌های پایانی عمر خود به صورت‌های مختلف جانشین خود را تایید کردند و رهبری امروزه بعد از 27 سال همانند بنیان‌گذار انقلاب مدیریت نظام را بر عهده گرفته و به شیوه مطلوب توانسته پیشرفت را در عرصه‌های مختلف رقم بزنند

وی به وضعیت کشورهای مختلف منطقه اشاره کرد و گفت: کشورهای سرمایه‌دار و اسحله‌دار دنیا در درگیری‌های منطقه‌ای مقابل اهداف ایران اسلامی ایستادند اما زمانی که ولایت فقیه تصمیم بر حفظ خط مقدم مقاومت در منطقه گرفت، دشمن نتوانست به نتیجه برسد.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه گفت: برخی در شرایط کنونی فقط منتظر رهبری هستند تا ایشان در مقابل مشکلات کاری انجام دهند در حالی که ما سربازان نظام اسلامی هستیم و هر فردی باید دشمن را بشناسد و مقابله را دنبال کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجرنیا از کتاب کشف‌الاسرار به عنوان نخستین اثر به جا مانده از امام خمینی(ره) نام برد و اظهارداشت: ایشان مبارزات خود را به صورت علنی بعد از فرمان کاپیتولاسیون آغاز کردند و به بهانه‌های نادرست و حاشیه‌ای در مسیر مقاومت توقف نداشتند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای یک مهندسی الهی بوده است، اضافه کرد: امام خمینی(ره) نسل اول انقلاب را تربیت کردند تا این نسل تحقق اهداف انقلاب اسلامی را به صورت مطلوب دنبال کنند.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه از نگاه ویژه امام خمینی(ره) به مستضعفان جهان یاد کرد و گفت: ایشان در دوران تبعید نیز استوار و قدرتمند بودند و مقابل بسیاری از ظلم‌ها و زورگویی‌ها ایستادند.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) روحیه انقلابی را میان مردم ترویج دادند، تصریح کرد: بی‌بی‌سی فارسی بزرگ‌ترین رسانه‌ای بود که به صورت ناخودآگاه سبب ترویج انقلاب اسلامی شد؛ بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی نظریه ولایت فقیه را در نجف به چاپ رساند و اجرایی شدن آن را با حضور در پاریس دنبال کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا حقوقی‌سازی فقه را از دیگر اقدامات امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: ایشان با وجود تبعید در پاریس، با استفاده از شخصیت‌هایی همانند شهید مطهری قانون ولایت فقیه را مطرح کردند که بر اساس آن ولایت فقیه مستقل است به همین علت شاه باید برود تا ولایت فقیه به نیابت امام زمان(ع) حکومت اسلامی را برپا کند.

مدیرگروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه بسیج روحانیت یکی از راهبردهای اصلی امام خمینی(ره) بوده است، مطرح کرد: امام خمینی(ره) شخصیت‌های برجسته را به سمت ایران فرستاد و اعلام عمومی انقلاب را دنبال کرد.

وی با بیان اینکه عالمان دینی با انتقال پیام امام خمینی(ره) مفهوم حکومت اسلامی را برای مردم تبیین کردند، تصریح کرد: این افراد مالک و عمارهای امام خمینی(ره) بودند که در عرصه‌های مختلف حضور لازم را داشته‌اند، مالک‌ها و عمارها باید در خط مقدم جبهه باشند نه اینکه فردی در خانه نشسته باشد و عنوان عمار و مالک را به خود اختصاص دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجرنیا از نقش‌آفرینی رهبر انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) آماده‌سازی نسل روحانی انقلابی را به صورت ویژه دنبال کرد به همین علت این نسل توانست اقشار مختلف مردم را به سمت صحنه هدایت کند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) وصیت‌های مهمی برای ملت ایران داشتند، عنوان کرد: اینکه ملت باید پشتیبان ولایت فقیه باشند به عنوان یک اولویت مطرح است به همین علت امروزه وظیفه همگان بوده که این هدیه الهی را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه حفظ ولایت فقیه فقط به شعار نیست، گفت: هر فردی برای حفظ نعمت ولایت فقیه باید به رسالت‌های خود به خوبی عمل کند تا سبب پیشرفت شود؛ اگر این نگاه باشد کسی جرات نمی‌کند حقوق نجومی داشته باشد چراکه اگر خودمان را زمینه‌ساز بستر ظهور بدانیم اختلاس‌ها و ظلم‌ها دیگر باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجرنیا خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است؛ اکنون بسیاری از دستاوردها را از دست داده‌ایم در حالی که امام خمینی(ره) به موضوع حفظ نظام و دارایی‌هایش به صورت مستمر تاکید داشتند و شخصیت‌ها و مجموعه‌ها سرمایه‌های نظام هستند و اگر کسی ضربه‌ای به سرمایه‌های نظام بزند که الگو بودن ایران را در حاشیه قرار دهد به ملت خیانت کرده است.

وی از حفظ وحدت کلمه به عنوان یکی دیگر از توصیه‌های امام خمینی(ره) نام برد و تصریح کرد: برخی می‌گویند واژه وحدت کلمه رمز فتنه است در حالی که این موضوع پیام امام خمینی(ره) است، سلایق مختلف که نظام و ولایت را قبول دارند سرمایه نظام بوده و باید در کنار یکدیگر حضور یابند نه اینکه به دنبال ضربه زدن به یکدیگر باشند، روز 22 بهمن می‌توانیم به یک انسجام ملی برسیم.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه یادآور شد: این شب‌ها در برخی از مساجد قم به صورت مستمر علیه دولت و برجام سخن گفته می‌شود در حالی که عملکردهای نادرست باید نقد و اصلاح شوند نه اینکه تخریب و نابود شوند، مفهوم نقد با تخریب متفاوت است اینکه گفته می‌شود دولت از صهیونیست بدتر است تخریب مجموعه است و تضعیف بازوی رهبری را به دنبال دارد در حالی که اگر برخی مشکلات را مشاهده می‌کنند، باید در راستای رفع آنها کمک داشته باشند نه اینکه وضعیت را بدتر کنند.

وی دشمن‌شناسی را یکی از شاخص‌های بصیرت برشمرد و تصریح کرد: ترامپ به دنبال درست کردن آمریکا نیست و فقط موضوع مقابله با ایران را مطرح می‌کند چراکه او از میان کشورهای مختلف فقط ایران اسلامی را مشاهده می‌کند و این موضوع بزرگی نظام اسلامی را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که تنها کشوری که می‌تواند مقابل آمریکا ایستادگی کند ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجرنیا با اشاره به اینکه جناح‌ها و احزاب در ایام انتخاباتی شعارهای بسیاری را مطرح می‌کنند، ادامه داد: برخی در شرایط کنونی فقط منتظر رهبری هستند تا ایشان در مقابل مشکلات کاری انجام دهند در حالی که ما سربازان نظام اسلامی هستیم و هر فردی باید دشمن را بشناسد و مقابله را دنبال کند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha