چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه / مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر لزوم تشکیل جبهه فضای مجازی از سوی طلاب و روحانیون، گفت: امروز میدان ها و شیوه های برخورد تغییر کرده و اسلام ستیزی، رنگ و قالب دیگری به خود گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيد مصباح عاملي، امروز در مراسم رونمايي از سامانه پیام رسان موبايل حوزه علميه خراسان و معارفه اعضاي شوراي عالي فضای مجازی اين حوزه با بیان اینکه حركت تحولي بسيار خوبي در مورد فضاي مجازي درز حوزه علميه شكل گرفته، گفت: بايد به گونه اي عمل کرد كه با ورود جدي، گسترده، عميق، باخرد و با علم و دانش، سيطره و غلبه ديني، مذهبي، عقلاني و علمي را در فضاي مجازي حاكم كنيم.

تشکیل شورای عالی فضای مجازی حوزه علمیه خراسان

مدير حوزه علميه خراسان با اينكه حركت هاي جهادي فناوري اطلاعات اين حوزه در فضاي مجازي قابل تحسين می باشد، اظهار كرد: اين حركت هاي كيفي و كمي، در مدت كوتاهي شكل گرفته است.

وي به ابتكار تشكيل گروه هاي جهادي در رابطه با فضاي مجازي از سوي حوزه علميه خراسان اشاره و خاطر نشان كرد: اين فضا به لحاظ كيفي و دامنه گستردگي از فعاليت در ساير محيط ها تاثيرگذارتر است.

ورود به فضای مجازی ضرورت است

حجت الاسلام و المسلمين عاملي افزود: ورود حوزه علميه خراسان به فضاي مجازي به صورت ايجابي و سلبي، ضرورتي اجتناب ناپذير و جهادي است.

وي با تاكيد بر اينكه دامنه فعاليت هاي حوزه علميه در فضاي مجازي مي تواند از فعاليت در فضاي واقعي گسترده تر باشد، اظهار كرد: البته تقسيم اين فضا به حقيقي و مجازي به يك اعتبار درست است؛ ولي در واقع هر فعاليتي در فضاي مجازي مي تواند به عنوان واقعيت به صورت گسترده و با كيفيت انجام شود.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان تصريح كرد: حوزه علميه فعاليت هاي آموزه هاي سياسي، اجتماعي، پاسخگويي، تبليغي، فرهنگي و...دارد كه همه اين امور نه تنها به صورت گسترده اي مي تواند شكل بگيرد؛ بلكه بايد اين گونه باشد.

وی با بیان این که امروز فضای مجازی با عنوان معروف و یا منکر از ناحیه دوست و دشمن فعال است، گفت: حوزویان رسولانی هستند که باید مصداق «تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ» باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر این مطلب که همانگونه که این رسالت در فضای واقعی هست در فضای مجازی نیز وجود دارد، ابراز کرد: بی اعتنایی به تهاجم سنگین در فضای مجازی از روی ضعف و گریز از این فضاست.

وی با بیان این که باید با کسب توانمندی های لازم در همه زمینه ها حضور تمام قد داشت، اظهار کرد: باید تا جایی در این عرصه پیش رفت،‌ هر جایی که ستیز علیه اسلام، منکر، شبیخون، تهاجم علیه اعتقادات مسلمانان و بر ضد اسلام مشاهده شود، ورود پیدا کنیم.

وظیفه حوزه علمیه مقابله با منکرات است

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: در این امور وظیفه حوزه علمیه مقابله است و در برخورد با کسانی که قصد خدشه دار کردن همه دستاوردهای نظام، انقلاب و اسلام را دارند، احتیاط و عقب نشینی درست نیست.

فضای مجازی، جنگی جدی است

وی با بیان اینکه امروز میدان ها و شیوه های برخورد تغییر کرده و اسلام ستیزی رنگ و قالب دیگری به خود گرفته است، اظهار کرد: یک جنگ جدی و بسیار گسترده در فضای مجازی به صورت های گوناگون وجود دارد که باید برای مبارزه در این مسیر، توانایی خود را بالا برد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به اهمیت همکاری و مشارکت مجموع حوزویان شامل حدود 30 هزار طلبه و روحانی، در تشکیل جبهه فضای مجازی، از همه کسانی که می توانند از نظر فکری، برنامه ای و...  به منظور ارتقای فعالیت های فضای مجازی در این حوزه یاری کنند، دعوت کرد.

گفتنی است :در این مراسم از سامانه پیام رسان موبایل حوزه علمیه خراسان با عنوان «هاتف» که در فاز نخست در اختیار طلاب خراسان قرار  دارد، رونمایی شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha