جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت زهرا(س)

حوزه/ در عظمت و بزرگی حضرت فاطمه زهرا(س) همین اندازه بس که دوست و دشمن درباره بزرگواری آن بانو سخن می گویند و درباره بزرگی ایشان به سخنان پیامبر(ص) استناد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید حسن حائری  پیش از ظهر امروز در مراسم دومین روز از ایام عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله مقتدایی و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد گفت:  عقلا اگر محتمل بزرگی در کار باشد به احتمال ضعیف آن نیز ترتیب اثر می دهند، چون محتمل آن قوی است. مانند وقوع جنگ که اگر احتمال آن هم داده شود کسی نسبت  به آن بی خیال نخواهد بود  و به فکرآماده شدن برای مقابله خواهد افتاد.  

سخنران این مراسم افزود: گاهی لازم است از این مسئله سخن بگوییم که چرا  بعضی ها به خانه تنها یادگار پیامبر(ص) حمله کرده اند و خانه او را آتش زد ه اند؛  دلیل بررسی این  سخن می تواند این باشد که این احتمال چون بزرگ است نیاز به بررسی و ترتیب اثر دارد نه اینکه از کنار آن به سادگی عبور کنند و به خیال خود هم نیاورند که این چنین ظلمی صورت گرفته است.

 حجت الاسلام و المسلمین حائری گفت: به همین دلیل با وقوع این احتمال هر مسلمانی لازم است به دنبال این مسئله برود، چرا این چنین جرمی در جامعه آن زمان  اتفاق افتاده و پی گیری نشده است.

سخنران این مراسم افزود: یکی از دلایل اجتماع حق کشی و وقوع این احتمال بزرگ سخنان ابو اسحاق  جبیدی اهل خراسان در سال 722 هجری قمری ازعلمای اهل سنت است، این فرد کسی بود که شاه مغول به نام قازان خان را مسلمان کرد و شاگردان زیادی دارد .

حجت الاسلام والمسلمین حائری عنوان کرد: این عالم اهل سنت  حدیثی را از پیامبر(ص) در مورد جایگاه حضرت زهرا(س) نقل می کند. دخترم فاطمه بانوی تمام زنان از اولین تا آخرین است، او پاره ای  از وجود من، میوه اعماق دل، روشنایی تمام وجود ، روح من که به صورت حوریه ای در قالب انسان ظاهر شد.

 سخنران این مراسم افزود: اینها نشان می دهد حضرت زهرا زن معمولی نیست  بلکه بانوی باکرامت و با شخصیت بود.

وی عنوان کرد:  پیامبر(ص) ادامه داده اند« من حوادثی را که برای دخترم پیش می آید می بینم که حرمت او را می شکنند، حق او را غصب می کنند، پهلوی او را می شکنند فرزند او را سقط می کنند و او پدر را صدا می زند، استغاثه می کند کسی به فریاد او نمی رسد او بعد از  من تا آخر عمر غصه دار است».

حجت الاسلام والمسلمین حائری عنوان کرد: کار به جایی می رسد از خدا تقاضای مرگ می کند در حالی که او را شهید می کنند به سمت من می آید، من آنجا می گویم خدایا، حق او را هرکسی غصب کرد لعنت کن و درآتش جهنم قرار بده.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha