چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت زهرا سلام الله علیها

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، عالم را وامدار شخصیت حضرت زهرا(س) دانست و متذکر شد: بهترین تعبیر را در مورد ایشان مقام معظم رهبری فرموده اند که "من رزق سال کشور را از حضرت صدیقه طاهره و در دهه فاطمیه طلب می کنم".

حجت الاسلام کاظم لطفیان در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در بیرجند، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت زهرا(س)، گنجینه اسرار پیامبر و مظهر خوبی های همه عالم است.

وی با بیان که زبان از ذکر فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) قاصر است، تصریح کرد: ایشان، یک موج الهی بوده، که نور پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را در خود عبورداده است.

مدیر کل  تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که ابواب علم الهی از دریچه زندگی حضرت زهرا(س) گشوده می شود، خاطرنشان کرد: وی محور تطهیر است، یعنی شخصیتی که عالم به نور وی روشن شد.

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که تعابیر به کار رفته ما در خصوص شخصیت حضرت زهرا(س) تعابیر ظاهری است، یادآور شد: تعابیر واقعی در خصوص این شخصیت بزرگورا را، حضرت رسول اکرم(ص) همواره به کار برده اند.

وی ضمن اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این که "فاطمه؛ هسته مرکزی وجود من است"، عنوان کرد: در واقع،حضرت زهرا(س)، مکمل شخصیت، شخص نبی اکرم(ص) است.

حجت الاسلام لطفیان عالم را، وامدار شخصیت حضرت زهرا(س) دانست و متذکر شد: بهترین تعبیر را در مورد ایشان مقام معظم رهبری فرموده اند که "من رزق سال کشور را از حضرت صدیقه طاهره و در دهه فاطمیه طلب می کنم".

وی با بیان این که ایشان یک مادر و همسر نمونه و همچنین یک شخصیت بارزو کامل است، اذعان داشت: نقش تهذیبی حضرت فاطمه را در طول تاریخ نباید فراموش کرد.

مدیر کل  تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که اگر چه آستانه صبر حضرت زهرا(س) بالا بود، ولی وی پرسشگری را در جامعه رونق داد، ابراز کرد: همه حرکات این بانوی بزرگوار با مسائل سیاسی گره می خورد.

حجت الاسلام لطفیان با بیان دخت نبی اکرم(ص) الگوی تمام و کمال هستند اظهار کرد: خانواده ها و بویژه جوانان بایستی ایثار، انفاق، پاک نگهداشتن محیط خانه از گناه، دانش پژوهشی اعضای خانواده، تقسیم کار در خانواده، برخورداری از لذت های حلال وعفت محوری حضرت زهرا(س) را در  زندگی  خویش الگو قرار دهند.

وی با اشاره به این نکته که در بحث حجاب و عفاف، ما گاهی اوقات جامعه را محکوم می کنیم، متذکر شد: این در حالی است که دروهله نخست، نقش خانواده در این خصوص مهمتر است.

مدیر کل  تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، بحث همسایه آزاری را، از معضلات جامعه امروزی دانست و گفت: باید چگونگی برخورد با همسایگان و همچنین خوشرفتاری با آنان را، از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) الگوبرداری نمائیم.

حجت الاسلام لطفیان در بحث نقش تاسی به فاطمه زهرا(س) در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه، اظهار داشت: آنچه مسلم است، این که اگر با تابلوی هدایت ایشان در جامعه حرکت کنیم، آسیب اجتماعی به صفرمی رسد.

وی در خصوص بالارفتن سن ازدواج جوانان و مسائل و موضوعات مرتبط به آن، افزود: جوانان نباید در این خصوص سختگیری نمایند بلکه باید با تاسی به حضرت زهرا(س) و الگوبرداری از فرهنگ زندگی علوی و فاطمی، با قانع بودن و حداقل امکانات زندگی، زندگی شیرینی را برای خویش فراهم نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha