پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله حائری شیرازی

حوزه/آیت الله حائری شیرازی گفت: طلاب باید خود را وقف راه خدا کنند زیرا معنی واقعی طلبه شدن این است که انسان خود و استعدادها و توانایی های خود را وقف راه خدا کند و علامت قبولی طلبگی این است که انسان رشدیابد و نسبت به طلبگی رغبت و حوصله پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حائری شیرازی، امروز در همایش طلیعه حضور، ویژه طلاب خواهر جدیدالورود تهران، که در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران قم برگزار شد، گفت: انقلاب ما انقلابی الهی بود ولی اگر به دنبال جهانی شدن این انقلاب هستیم باید سختی های بیشتری را تحمل کنیم.
وی با ذکر این مطلب که اولین ضربه این انقلاب پس از پیروزی از جانب صدام بود، افزود: این انقلاب را بین المللی شده و الان این انقلاب در عراق و سوریه و لبنان و یمن هم ریشه کرده است و ان شاالله به زودی در دیگر جوامع هم این انقلاب گسترش خواهد یافت.
آیت الله حائری شیرازی تصریح کرد: ضربات فرهنگی است که ضربات نظامی این انقلاب را خالص می کند؛ اگر بخواهیم این انقلاب را خالص کنیم باید در برابر جنگ نرم و تزویر ایستادگی کنیم چون رویش ها اینگونه شکل می گیرند.

*دنیای امروز دنیایی است که می خواهد انسان را جایگزین خدا کند

این استاد حوزه بیان کرد: دنیای امروز دنیایی است که می خواهد انسان را جایگزین خدا کند و به همین دلیل امروز علوم انسانی جای خدا نشسته است؛ در این زمینه کسانی که از علوم انسانی تبعیت می کنند از شریک خدا تبعیت می کنند ولی اگر علوم انسانی را از اسلام بگیریم عین توحید است و باید به سمتی برویم که علوم انسانی اسلامی را بنویسیم.
وی در ادامه تصریح کرد: بانکداری برگرفته از علوم انسانی بانک داری بدون قرض است ولی اگر امروز با این پولی که تورم دارد را قرض بدهیم و همان مقدار را پس بگیریم به خود ظلم کرده ایم و اگر سود بگیریم به قرض گیرنده ظلم کرده ایم.
وی افزود: تا وقتی پول ما این گونه باشد بانکداری ما بدون قرض خواهد بود نه بدون ربا؛ از دیگر اصول اصلی مالی این است که باید به اندازه تولید ناخالص ملی اسکناس چاپ شود نه به اندازه نیاز زیرا خلق پول و چاپ پول مولد تورم و از بین برنده قرض در جامعه است.
این استاد حوزه یادآورشد: خداوند در آیه 35 سوره آل عمران به بحث حضرت مریم اشاره می‎کند؛ زمانی که مادر حضرت مریم(س) آن حضرت را به دنیا آورد گفت حال که دختر شد من نذر خود را پس می گیرم زیرا دختر مانند پسر نیست؛ قرآن می گوید این نگاه اشتباه است و خدا این دختر را برای خود قبول کرد.
وی گفت: طلاب باید خود را وقف راه خدا کنند زیرامعنی واقعی طلبه شدن این است که انسان خود و استعدادها و توانایی های خود را وقف راه خدا کند و علامت قبولی طلبگی این است که انسان رشد و رویش پیدا می کند و نسبت به طلبگی رغبت و حوصله پیدا می کنند.
آیت الله حائری شیرازی اظهار کرد: در مدارس علمیه  باید سؤالات تربیتی و رفتاری جامعه پاسخ داده شود؛ باید در مدارس علمیه مادران خوبی برای فرزندان، خواهر خوبی برای خانواده، همسایه خوبی برای همسایه وهمسران خوبی برای شوهران و شهروند خوبی برای جامعه تربیت شوند.

* ازدواج به معنی خروج از من بودن و ورود به دوره ما بودن است

وی گفت: در گذشته در زمینه تربیت مادران کم کاری شده است و ماهیت ازدواج هنوز به خوبی بیان نشده است؛ باید این مبحث را بیان کرد که ازدواج به معنی خروج از من بودن و ورود به دوره ما بودن است؛ متاسفانه خیلی از پدر و مادر ها که ازدواج می کنند نمی دانند از من وارد ما شده اند و با همان منیت خود وارد زندگی می شوند که نتیجه آن تنش و درگیری است.
این استاد حوزه با ذکر این مطلب که ازدواج زنده عطر عشق و رنگ نوازش دارد اظهارکرد: وقتی عشق و نوازش می میرد ازدواج هم می میرد و اگر این مرده را دفن نکنند تعفن می کند و نه تنها زن و مرد بلکه جامعه را متعفن می کند.
آیت الله حائری شیرازی در پایان گفت: رساله عملیه ازدواج باید توسط حوزه های علمیه نوشته شود؛ مدارس علمیه باید مواردی که باعث زندگی بهتر شود رابیان کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha