پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله محمد علی حلیمی کاشانی

حوزه / مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کاشان، ازآیت الله حلیمی به عنوان فردی عامل ،همراه با علم وعمل واخلاص نام برد و گفت :این عالم فقید یار ویاور امام و رهبری ، طلاب و فقرا بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین روحانی، امام جمعه موقت آران و بیدگل در مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله محمد علی حلیمی کاشانی  ، عاقبت بخیری را ازخواسته های تمام بندگان خدا دانست و به داشتن هشت نشانه در سوره رعد در خصوص  انسانهای  عاقبت به خیر اشاره  کرد و گفت: وفای به عهد ، وفادار به عهدالله ، رعایت حقوقی که انسانها نسبت به همدیگر دارند، خوف و ترس از خدا، صبور بودن در برابر مصیبت ها ، اهل نماز بودن ، انفاق در راه خدا و پوشش دادن بدی ها با انجام عمل خوب و شایسته هشت نشانه ای است که انسان های عاقبت به خیر باید رعایت کنند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کاشان  با اشاره به اینکه خدا تنها کسی است که حق به گردن کسی ندارد ولی انسانها باید حقوق خود را در برابر خدا رعایت کنند گفت :برای عاقبت بخیری باید حق پدر ، مادر ، همسایه ، عالم ، حاکم و دوست رعایت شود.

وی،با بیان اینکه عالم وقتی خوشحال می شود که افراد، نصایح دینی آنها را اجراکنند، افزود ، فردی که می خواهد عاقبت به خیر باشد نماز را باید به پا دارد نه اینکه  تنها نماز را قرائت کند.

امام جمعه موقت آران و بیدگل،  در ادامه  به سوابق مبارزاتی آیت الله حلیمی در قبل از انقلاب  اشاره کرد وگفت : معظم له  همرزم شهید نواب صفوی واز دوستان بسیارنزدیک مرحوم سید مصطفی خمینی بود.

وی با بیان اینکه آیت الله حلیمی مدیریت کاروان کربلا ونجف طلاب حوزه های علمیه را به عهده داشت، گفت : ایشان به دستور امام راحل رسیدگی طلاب  و شیعیان پاکستان را به عهده داشت  و کمک های فراوانی به فقرا و نیازمندان می کرد.

 وی،  آیت الله حلیمی را فردی به تمام معنا متواضع دانست و گفت : معظم له نسبت به طلاب حوزه های علمیه بسیار رئوف ومهربان بود.

این محقق حوزه با بیان اینکه آیت الله حلیمی یار ویاورخوبی برای طلاب حوزه های علمیه بود گفت : ایشان عامل همراه با عمل و اخلاص بود .

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در پایان، قدردانی از علما را اطاعت خدا دانست و گفت : کسانی که می خواهند زندگی موفقی داشته باشند باید گوش به فرمان علمای دینی باشند.

شایان ذکر است: در مراسم هفتمین روز ارتحال مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد علی حلیمی کاشانی(ره)، آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان،علما، روحانیون، مدیران ، اساتید، طلاب، مسئولین و اقشار مختلف مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل حضورداشتند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha