پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم بزرگداشت امام جمعه فقید شیعیان استانبول

حوزه / همزمان با سومین روز درگذشت حجت الاسلام شیخ حمید توران امام جمعه فقید شیعیان استانبول و معاون جمعیت زینبیه کشور ترکیه، مراسم بزرگداشت مجاهدت‌‌های این روحانی مجاهد با حضور چشمگیر، با شکوه و کم نظیر مردم در منطقه هالکالی استانبول برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با سومین روز درگذشت حجت الاسلام شیخ حمید توران امام جمعه فقید شیعیان استانبول و معاون جمعیت زینبیه کشور ترکیه، مراسم بزرگداشت مجاهدت‌‌های این روحانی مجاهد با حضور چشمگیر، با شکوه و کم نظیر مردم در منطقه هالکالی استانبول برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دهسرخی در سخنانی با بیان ویژگی های مرحوم حجت الاسلام شیخ حمید توران گفت: امام جمعه فقید شیعیان استانبول یکی از چهره های شاخص دینی در ترکیه بودند که همواره در جهت گسترش معارف اهل بیت(علیهم السلام) گام بر می داشتند.

وی  در در ادامه اظهار داشت : من از طرف حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی جهت عرض تسلیت به اینجا آمده ام.

جمعیت زینبیه ترکیه یکی از ارکان خود را از دست داد

حجت الاسلام و المسلمین دهسرخی افزود: به نظر من زینبیه یکی از ستون های خود را از دست داد، لذا بعد از خانواده مرحوم توران، باید به زینبیه های استانبول و به شیخ صلاح الدین تسلیت گفت.

مسئول بین الملل دفتر حضرت آیت الله سیستانی، ادامه داد: همان گونه که در روایت داریم عالمی که از جهان رخت بر می بندد، هیچ چیز جای ایشان را پر نخواهد کرد.

وی از شیعیان خواست با وحدت کلمه، جای امام جمعه فقید شیعیان استانبول را پر کرده و با محوریت مرجعیت، در اعتلای فرهنگ شیعی بکوشند و به عنوان شیعه اهل ترکیه زینت اهل بیت (علیه السلام )باشند.

خاطر نشان می شود در مراسم های تشییع و ختم حجت الاسلام شیخ حمید توران امام جمعه فقید شیعیان استانبول، نمایندگان مقام معظم رهبری در کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان، حجت الاسلام والمسلمین دهسرخی مسئول بین الملل دفتر آیت الله العظمی سیستانی، دکتر علی شیرخانی عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات سیاسی حوزه و مقامات ملی و محلی و شخصیت های روحانی از اهل سنت حضور داشتند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha