جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حریم امام

حوزه/ دویست و پنجاه و پنجمین شماره از هفته نامه "حریم امام" از سوی آستان مقدس امام خمینی (ره) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، شماره جدید این نشریه در تجلیل از شخصیت آیت الله سید عباس مُهری نمایندۀ امام در کویت، گفت وگوهایی با سید محمد جواد مُهری، سید اسماعیل مُهری، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالواحد موسوی لاری، سید حبیب الله موسوی، سید هادی موسوی، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی کورانی و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا لواسانی انجام داده است.

همچنین به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، گفت وگویی با حجت الاسلام والمسلمین حسن کمالی انجام گرفته که در قسمتی از آن آمده است:

اگر ایشان (حضرت زهرا سلام الله علیها) بانویی بود که فقط در نماز، سجاده و تسبیح خلاصه می شد، هیچ گاه او را به شهادت نمی رساندند. دشمن فهمید که این زن سرآمد همۀ انسان ها در تاریخ بشر است و در برابر مولا امیرالمؤمنین علیه السلام خاضع و خاشع بود و آن دیدگاه نبوی امیرالمؤمنین علیه السلام را به عنوان امام مظهر تکامل دین و قرآن پذیرفته است. بنابراین او را شهید کردند. اصلاً خود شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اوج عظمت و عصمت کبرای ایشان را به نمایش گذاشت.  

دیگر عناوین نشریه شامل: تأثیر فلسفه بر جامعه خصوصاً بر حوزه علمیه، گفت وگویی با دکتر نجف قلی حبیبی»، «جایگاه تفکر فلسفی و نقش آن در فرهنگ جامعه ایران»؛ گفت وگویی با شمس الملوک مصطفوی، «زندگی در پرتو چند سؤال جدی» مقاله ای از مصطفی رضایی؛ «ارتداد و حکم آن برای نویسنده کتاب خاص» مقاله ای از لیلا عباسی و «ظلمی که تاریخ فراموش نخواهد کرد» مقاله ای از زهرا شیرافکن می باشد.

دویست و پنجاه و پنجمین شماره از هفته نامه "حریم امام" در 48 صفحه و با قیمت 3000 تومان از سوی آستان مقدس امام خمینی (ره)  منتشر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha