پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ سی‌امین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه / آیت الله استادی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه که مؤید و کمک به همه اهل علم است، با یک واسطه، کمک به تمام مردم است که از ارزش بالایی برخوردار می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله رضا استادی امروز در سی امین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به بخش هایی از دعای کمیل، اظهار داشت: در این دعا آمده است: «یا رَبِّ يَا رَبِّ قَوِّ عَلَى خِدْمَتِكَ جَوَارِحِی وَ اشْدُدْ عَلَى الْعَزِيمَةِ جَوَانِحِی وَ هَبْ لِيَ الْجِدَّ فِی خَشْيَتِكَ وَ الدَّوَامَ فِی الِاتِّصَالِ بِخِدْمَتِك‏/ اى پروردگار من به اعضایم در مقام بندگيت نیرو بخش و دلم را عزم ثابت ده و كوشش در خوف و خشيتت را و اینكه پيوسته در خدمتت باشم».

وی ابراز داشت: خدمت به بندگان و اولیاء، خدمت به حضرت حق بوده و از انتظارات حضرت امیر(ع) می باشد که باید به آن توجه داشته باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به روایتی از رسول اعظم(ص)، خاطرنشان ساخت: حضرت در این حدیث فرمودند: «خیر الناس من انتفع به الناس/ بهترین مردم کسی است که مردم به واسطه او بهره مند گردند».

این استاد اخلاق حوزه با تأکید بر اینکه باید مراقب حب نفس باشیم، تصریح کرد: حب نفس فعالیت های خلاف انسان را توجیه کرده و او را از توجهات به خود غافل خواهد کرد؛ پس باید مراقب این نوع از حب بوده تا انسان را به بیراهه نکشاند.

آیت الله استادی بیان داشت: کارمندان اداری ما باید بدانند، اجیر و حقوق بگیر بوده و برای دقیقه دقیقه آن حقوق دریافت کرده اند؛ اگر از یک کار کوتاهی کرده و کم بگذاریم، باید پاسخگو باشیم.

وی اظهار داشت: برخی از کارمندان خیال می کنند که مجانی کار کرده و منتی بر دیگران دارند؛ در حالی که برای حضور در این کار، حقوق دریافت کرده و وظیفه اوست که مشکل دیگران را حل نماید.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: کار کردن برای خود زحمت و مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت؛ اما در روایات داریم که رفع مشکل از دیگران، رحمت است و باید آن را رحمتی برای خود دانست.

آیت الله استادی تصریح کرد: توقع از ما بالا بوده و لباس ما حاکی از پاکی و تقوای ماست؛ پس باید مراقب بوده تا ضرری بر وجهه حوزه و این لباس مقدس وارد نسازیم.

وی بیان داشت: خدمات این مرکز که مؤید و کمک به همه اهل علم است، با یک واسطه، کمک به تمام مردم است که از ارزش بالایی برخوردار می باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: شما واسطه خیر و کمک به طلاب و فضلا شده و آمارها نشان دهنده رضایت از فعالیت های این مرکز است؛ اما باید مراقب باشید که این فعالیت ها، واسطه شر برای خود شما نگردد.

این استاد حوزه ابراز داشت: این فعالیت ها می تواند نردبان ترقی شما در معنویات شود؛ اما در صورت عدم توجه نیز می تواند اسبابی برای سقوط شما گردد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha