جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر ابوالفضل ایرانی خواه

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به تشریح برنامه های فرهنگی و قرآنی این وزارت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه عصر امروز در دیدار فعالان قرآنی کشور با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: دانشگاه علوم پزشکی میزبان فرهیختگان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی از سراسر کشور است.

وی گفت: وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی حسب رسالت والای خود در عرصه فرهنگ قرآن خدمات شایانی داشته است که با توجه به اهمیت این موضوع جای کار بسیاری باقی مانده است.

این استاد دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی به تبع این مساله و در راس تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور برنامه های ویژه تری داشته است از جمله برنامه ای که سال گذشته در قم رقم خورد که نظیری در کل کشور نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: اینگونه فعالیت ها که در قالب حفظ و ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی است، مطابق شان قرآن نیست، ولی آنچه انتظار اصلی ما است، نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در میان فعالان سراسر کشور است.

ایرانی خواه گفت: امیدواریم فعالان عرصه قرآنی الگوی رفتار قرآنی در سطح جامعه باشند؛ قرآنی شدن در حرفه پزشکی و درمانی قطعا نتایج پرباری را به جامعه خواهد رساند.

وی افزود: طی دو سال اخیر جهش چشمگیری در عرصه خدمت رسانی سلامت صورت گرفته است و به همین شکل در عرصه فعالیت های قرآنی نیز روز به روز فعالیت های قرآنی در این وزارت رو به جهش گذاشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: تا کنون 30 هزار نفر از کارکنان و دانشجویان و اساتیددر مسابقات قرآن امسال ثبت نام کرده اند که شاهد رشد 60 درصدی در این زمینه هستیم.

ایرانی خواه گفت: در یک هفته 120 دانشجوی قرآنی دانشگاه علوم پزشکی در قم دوره تربیت مربی قرآنی در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به تاکید رهبرانقلاب در خصوص اهمیت حفظ قرآن و رسیدن به آمار 10 میلیون حافظ قرآن این نگاه در وزارت بهداشت کاملا جدی دنبال می شود؛ طرح حفظ قرآن در دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد و 126 نفر از دانشجویان حافظ یک جز از قرآن شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: 10 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در طرح حفظ قرآن کریم شرکت کردند که قطعا این روحیه قرآنی باعث شکوفایی آنها می شود؛ 112 تن از کارکنان علوم پزشکی نیز حافظ بخشی از قرآن شدند؛ در این طرح، خانواده های جامعه علوم پزشکی قم نیز مشارکت کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha