چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به برنامه ریزی لازم برای جذب حداکثری علاقمندان به حوزه، گفت: هم اکنون یک هزار و ۴۰۰ طلبه در مدارس علمیه استان لرستان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور، شامگاه چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی پذیرش جدید حوزه علمیه استان لرستان در سال تحصیلی ۹۷_۹۶ با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه استان، اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و ۴۰۰ طلبه در پایه های ۱ تا ۱۰ و همچنین درس خارج، در ۱۳ مدرسه علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در اکثر شهرهای استان لرستان علاقمندان می توانند وارد حوزه و مدارس علمیه شوند، بیان داشت: در مدارس علمیه استان قریب به ۱۲۰ استاد به طلاب دروس حوزوی را آموزش می دهند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای جذب حداکثری علاقمندان به حوزه انجام شده است، خاطر نشان کرد: با همکاری و تعامل با ادارات کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری، صدا و سیما و...، برنامه های اطلاع رسانی به نحو مطلوب و گسترده در خصوص زمان و نحوه ورود به حوزه استان انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در ادامه با بیان اینکه ائمه جمعه شهرستان ها در تریبون نماز جمعه نسبت به اطلاع رسانی ورود به حوزه اقدام می کنند، خاطر نشان کرد: در شهرها و روستاها نیز ائمه جماعات مساجد، مبلغان طرح هجرت و روحانیون مستقر با حضور در مساجد، مدارس و نقاط روستایی تلاش می کنند، در جهت جذب جوانان مومن و انقلابی به حوزه رسالت خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بین ۹۰ تا ۱۲۰ مبلغ طرح هجرت در روستاهای استان با حضور در بین مخاطبان به تبیین آموزه های دینی و مکتب اهل بیت (ع) می پردازند، افزود: این مبلغان در ایام ثبت نام حوزه بخشی از محور تبلیغی خود را به تبیین آثار و برکات تحصیل در حوزه اختصاص خواهند داد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که اگر حوزه های علمیه را تقویت نماییم، مساجد از وجود مبلغان توانمند بهره خواهند برد، گفت: وجود عالمان بزرگ دینی همانند حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان از برکات وجود حوزه و مراکز حوزوی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه حوزه های علمیه حافظ دین و دیانت جامعه هستند، یادآور شد: اگر روحانیت قوی، طلاب مهذب، منضبط، توانمند و ولایت مدار برای جامعه تربیت شودف قطعا نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت، چرا که برکات و آثار حوزه، زندگی اجتماعی را براساس اصول و آموزه های اسلامی شکل می دهد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha