جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام میرزا محمدی

حوزه/محقق حوزه گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، شهدا ستارگان هدایتی هستند که در این ظلمتکده ی عالم ، پروردگار آنها را مایه هدایت گمراهان و زمین خوردگان قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  محمدمیرزا محمدی شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای روحانی استان کرمانی حوزه علمیه قم در مجتمع امام خمینی(ره) قم اظهارداشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که درس غیرت و احساس مسئولیت نسبت به جامعه را از شهدای والامقام بیاموزیم.

محقق وپژو هشگر حوزه با بیان اینکه شهدا متصل به فضل و رحمت الهی و مایه هدایت گمراهان و زمین خوردگان اند، افزود: امروز بیشتر از دیروز به فرهنگ شهید و شهادت نیازمند هستیم چرا که  مهمترین حربه ی امروز دشمن،جنگ نرم است  و دشمن  بیگانه برای  کوچک و بزرگ این  کشور برنامه ریزی کرده است.

وی  افزود: دشمن  با  سلاح های نرم  وارد سبک زندگی و تربیتی ما شده  و وظیفه ما  این است که با هوشیاری  و مقاومت همانند شهداء  ایستادگی و از میراث شهداء  پاسداری کنیم.

سخنران مراسم در  ادامه  سخنانش  گفت:شرکت در  یادواره شهداء ، گریه بر یک، از دست رفته  نیست، چرا که  شهدا نیامدند تا فقط عکس و پوستر  آنها را  به در  و دیوار  بزنیم  و با تجلیل  خاطراتشان، حسرت روزگار  با او  بودن را  بخوریم  زیرا   شهداء حتی در  عالم برزخ  زنده اند  چه  برایشان یادواره بگیریم  چه نگیریم  و به تعبیر  قرآن آنان  متصل به فضل  و رحمت الهی هستند.

وی بیان داشت: منزلت شهداء  به حدی است  که در قیامت  اگر  پیامبران و انبیاء  سواره  باشند  به احترام  مقام  شهید  پیاده می شوند.

حجت الاسلام میرزامحمدی گفت: خانواده شهداء هرگز  کشته شدن فرزندانشان  را عزیز  از دست رفته  تلقی نکنند  بلکه  اینها  دستاورد غیرت، حماسه، رشادت  و  آزادی  برای  کشور  هستند  تا ما را از تنگناهای دنیوی  برهانند.

وی افزود: در 12 آیه نورانی قرآن کریم، خدای متعال به همه انسان ها اعم از مومن و کافر نعمت های خود را یادآوری می کند و و اساساً فلسفه بعثت انبیا نیز بر 5 محور استوار است که یکی از آن ها همین یادآوری نعمت هاست چرا که انسان فراموشکار است.

محقق وپژو هشگر حوزه با بیان این که به تعبیر رسای قرآن، شهدا زندگان حقیقی و منشا اثر وبرکات بسیار هستند، گفت: شهدا با اذنی که از سید الشهدا(ع) گرفته اند در مراسم هایی چون یادواره شهدا حاضر شده و در همین محافل نیز منشا برکت و هدایت هستند.

این محقق حوزه علمیه قم افزود: در سایه نعمت جهاد فی سبیل الله است که ما به نعمت های بزرگی چون استقلال، آزادی، عزت و شرافت و آرامش و آسایش دست یافته ایم و لذا همیشه مدیون شهدا و جانبازان و ایثارگران هستیم.

وی گفت: البته باید توجه داشت که از نگاه ائمه اطهار(ع) جهاد خلاصه در جهاد فیزیکی نمی شود بلکه جهاد با مال و قلب و زبان و اراده نیز جهاد است که به ویژه در زمانه حساس ما دارای اهمیت خاصی می باشد.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین (ع) مبنی بر این که جهاد دری از درهای بهشت است که تنها به روی خاصان اولیای الهی گشوده می شود، افزود: بهترین لباس برای انسان مومن، لباس تقواست و در روز قیامت نیز افراد بر اساس درجات ایمان و تقوای خود، رتبه بندی می شوند و در این میان شهدا و مجاهدان راه خدا در بالاترین درجات قرار دارند.

وی با اشاره به این که کسی که در مسیر علم و معرفت است اگر مرگ او در این مسیر رقم بخورد، شهید به شمار می رود، گفت: از این حیث شهدای طلبه و روحانی دارای دو مقام مهم هستند یعنی هم در مسیر کسب علم بوده اند و هم در عرصه جهاد شربت شیرین شهادت را نوشیده اند و رستگاری عظیم نائل آمده اند.

این محقق حوزه بیان داشت: در واقع آن ها در مکتب بسیج و تحت هدایت و زعامت امام راحل اول در جهاد اکبر موفق شدند و بعد در جهاد اصغر بدون شک و تردید ، جان خود را فدای دین خدا کردند.

وی با بیان این که جامعه بدون فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد در راه خدا، دچار سستی و رخوت و بی غیرتی می شود، خاطرنشان کرد: ما باید درس غیرت و احساس مسئولیت نسبت به جامعه را از شهدا بیاموزیم و در مدرسه جهاد و حماسه و عشق ، سرباز فداکاری برای ولی عصر(عج) باشیم.

محقق وپژو هشگر حوزه گفت: حقیقتاً برای یک طلبه و محب امیرالمومنین (ع) و دلباخته سیدالشهدا(ع) حیف است که در بستر بمیرد و از فیض عظیم جهاد حالا چه جهاد فیزیکی ، چه جهاد علمی و فرهنگی و زبانی و غیره محروم بماند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha