سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خوراکیان

حوزه/ خوراکیان با اشاره به این که تحقق رسالت حوزه علمیه ارتباط مستقیمی با استفاده مطلوب از فضای مجازی دارد، خواستار تدوین سند جامع ایفای نقش حوزویان در فضای مجازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، امیر خوراکیان در نشستی با مسئولین دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان، فضا و رویکرد حاکم بر حوزه علمیه خراسان در زمینه فعالیت در فضای مجازی را مورد تمجید قرار داد و عنوان کرد: باید در کنار توجه به محتوا و رویکردها، به روش ها و ابزار نیز توجه کرد تا این حرکت اثربخشی بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به غلبه فضای مجازی بر فضای واقعی در عصر حاضر، گفت: حوزه علمیه رسالت هایی دارد و اهدافی را پیگیری می کند که تحقق آن ها رابطه مستقیمی با استفاده دقیق از فضای مجازی دارد.

معاون تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی، تدوین سندی جامع برای تشریح دقیق نحوه ایفای نقش حوزویان در فضای مجازی و تشکیل کارگروهی برای طراحی این سند را پیشنهاد داد و ابراز کرد: آموزش طلاب برای حضور در فضای مجازی می تواند توانایی و مهارت آن ها برای رصد فعالیت سایر ادیان، فرق و گروه های مختلف در فضای مجازی و تبیین و نتیجه گیری از آن را فراهم آورد.

خوراکیان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت فعالیت در فضای مجازی، گفت: فضای مجازی مطابق نظر ایشان یک فرصت است که باید از آن استفاده کرد و آسیب های آن را مدیریت نمود.

وی ضمن تبیین اولویت های مرکز ملی فضای مجازی، به بیان نظرات مختلف مسئولین در این رابطه پرداخت و تأکید کرد: همان طور که فعالیت آزادانه در فضای مجازی مشکلاتی برای ما ایجاد می کند، نگاه های سلبی نیز راهکار مناسبی برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی نیست.

معاون تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی در پایان، خواستار گسترش همکاری های این مرکز با دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha