پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 طلاب زباندان

حوزه/ امام جمعه میاندوآب گفت: در شرایط حساس امروز نیازمند طلاب زباندان برای ترویج علوم دینی در دنیا هستیم.

حجت الاسلام حمید حسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به لزوم رویکرد بین المللی حوزه های علمیه، اظهار داشت: این مسئله باعث اعزام مبلغان دینی به کشورهای مختلف دنیا و ترویج معارف دینی می شود، هر چند که تا رسیدن به نقطه مطلوب باید فعالیت زیادی نمود.

امام جمعه میاندوآب با تاکید براینکه نیازمند طلاب زباندان برای ترویج علوم دینی هستیم، افزود: بی شک طلاب و حوزویان باید در کنار آموختن درس، به زبان های مختلف جهان مسلط شوند تا بتوانند در قالب هنر و با زبان های بین المللی، اهداف دین مبین اسلام را در دنیا معرفی و ترویج کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه هم اکنون برخی کم کاری ها از سوی حوزویان سبب فاصله بین حوزویان و نسل سوم و چهارم انقلاب شده است، تصریح کرد: بنابراین حوزویان باید متوجه این موضوع مهم شده و فاصله ها را از بین ببرند.

حجت الاسلام حسن زاده بیان داشت: متاسفانه با توجه به اینکه هم اکنون نسل سوم و چهارم انقلاب با حقایق پیش از اسلام آشنایی چندانی ندارند، مهمترین رسالت حوزه این است که در تبیین اسلام راستین پل ارتباطی بین نسل سوم و چهارم باشند.

امام جمعه میاندوآب افزود: باید حوزویان بتوانند حالت انقلابی گری و ایثار و فداکاری دهه اول انقلاب را به نسل جدید منتقل کنند که این خود از طریق مراکز دینی، پایگاه های مقاومت بسیج، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و حتی کودکستان ها امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: البته حرکت هایی برای آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی با آرمان های انقلاب اسلامی انجام شده و امید است بیش از این، شاهد این حرکت ها باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha