پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تجمع مدیران و اساتید حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ تجمع مدیران و اساتید حوزه علمیه خوزستان، در در حمایت از خواست مردم در خدمت رسانی بهتر و رفع مشکلات استان، در بیت نماینده ولی‌فقیه در خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، جمعی از مدیران، اساتید و فضلای حوزه علمیه خوزستان، پیش از ظهر امروز به منظور همگرایی و اتخاذ تصمیمات لازم برای اعلام موضع نسبت به عملکرد بسیار ضعیف مسئولان در حوادث اخیر استان، برگزار شد.

این تجمع که در بیت آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، برگزار شد، مدیران، اساتید و روحانیون برجسته اهوازی خواستار رفع بحران و مشکلات جدی خوزستان  و برگزاری جلسه هیئت دولت پیرامون حل مسائل استان، در  اهواز شدند.

*ضرورت برگزاری جلسه اضطراری هیئت دولت در خوزستان

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در ابتدای این تجمع، با تأکید بر اینکه روحانیون اهوازی نگران کمبودها و نارسایی‌های استان خوزستان هستند، گفت: آنچه امروز روحانیت را نگران کرده، کمبودها و نارسایی‌هایی است که منشأ مدیریتی داشته و قابل پیش‌بینی و پیشگیری هستند اما متأسفانه شاهد اقدام مؤثر مسئولان نیستیم.

وی خواستار برگزاری جلسه اضطراری هیئت دولت در استان شد و اظهار داشت: مطالبه جدی روحانیون این است که هیئت دولت، جلسه اضطراری در استان تشکیل دهد و نتیجه آن نیز برطرف کردن کامل مشکلات و حوادث اخیر رخ داده در خوزستان باشد.

*تبعات منفی اقتصادی

همچنین آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در بخش دیگری از این تجمع، با بیان اینکه مشکل خوزستان فقط قطعی برق نیست! گفت: مشکل اخیر ایجاد شده در خوزستان، صرفاً قطعی برق نیست، چراکه به دنبال قطعی برق، آب و خطوط تلفن نیز قطع شده و مجموع این مسائل مشکلات بسیار عدیده‌ای را برای مردم به همراه می‌آورد.

امام جمعه اهواز، با تأکید بر اینکه شرایط ایجاد شده در خوزستان، تبعات اقتصادی بسیار بدی را برای کشور به همراه خواهد داشت؛ اظهار داشت: خوزستان استان پراهمیتی در مسائل اقتصادی بوده و اقتصاد کلان کشور از چه از جهت نفت و چه از جهت دیگر صنایع نیازمند خوزستان بوده و اگر این رویه ادامه پیدا کند، قطعاً اقتصاد کشور دچار آسیب خواهد شد.

تاکید بر شرکت طلاب و روحانیون در راهپیمایی

در این نشست، همچنین برخی از مدیران و اساتید حوزه علمیه به بیان سخنان و نظرات خود پیرامون علل حوادث و رویدادهای اخیر شهرستان‌های استان خوزستان پرداخته و تأکید کردند که مسئولان باید هرچه زودتر اقدامی عاجل و فوری پیرامون رفع کامل مشکلات رخ داده در استان کنند.

 «پاسخ‌گویی به موقع و دقیق مسئولان از علل حوادث»، «تسریع در روند اصلاح وضعیت موجود»، «ارائه تضمین برای عدم ایجاد مشکلات احتمالی در سطح استان» و... برخی از مسائلی بود که مدیران و اساتید حوزه علمیه خوزستان بر آن تأکید کردند.

در نشست ویژه مدیران و اساتید حوزه، اعلام شد که طلاب و روحانیون فردا پس از اقامه نماز جمعه، همراه با مردم کلان‌شهر اهواز در راهپیمایی شرکت کرده و مطالبات خود را به گوش مسئولان و دولت‌مردان می‌رسانند.

لازم به ذکر است در پایان این تجمع، بیانیه حوزه علمیه خوزستان در اعتراض به حوادث و مشکلات اخیر ایجاد شده در سطح اکثر شهرستان های استان به ویژه کلانشهر اهواز صادر و قرائت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha