جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی/ تولیت آستان قدس

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه هیچ کدام از ائمه(ع) با ظلم سازش نکردند، بنیانگذار جمهوری اسلامی را متصل کننده معنویت و سیاست در عصر حاضر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی(ره) که امروز در تالارقدس آستان قدس رضوی برگزارشد، با بیان اینکه هیچ کدام از ائمه(ع) با ظلم سازش نکردند، بنیانگذار جمهوری اسلامی را متصل کننده معنویت و سیاست در عصر حاضر عنوان کرد.

وی با اشاره به انتظار جامعه از حوزه های علمیه به عنوان چراغ هدایت، افزود: کارکرد بحثی چون معنویت در جهان معاصر در جامعة المصطفی آثار بسیار خوبی در لایه های مختلف جامعه دارد و می تواند ارتباط مطلوبی میان افراد جامعه و معنویت اسلامی برقرارکند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: فطرت به عنوان بزرگ ترین سرمایه انسان است و نفسی که درون انسان از خداوند متعال الهام می گیرد، منشا معنویت تلقی می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری درخصوص مبانی معرفت انسانی، تصریح کرد: اگر انسان مبانی معنویت خود را فراموش کند، دچار خدا فراموشی می شود و به دنبال آن خود فراموشی به سراغ او خواهد آمد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، خردورزی، عقلانیت و اعتدال را از راهکارهای نگاه به معنویت عنوان و به رابطه میان سیاست ومعنویت اشاره کرد و عنوان داشت: پرچم ارتباط میان معنویت و سیاست در جهان معاصر را امام راحل برافراشت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان به راهکار ائمه اطهار(ع) درخصوص ارتباط میان معنویت و سیاست اشاره کرد و گفت: هیچ کدام از امامان معصوم(ع) با دشمن ارتباط و سازش نداشتند و تنها راه های ایشان با یکدیگر با توجه به شرایط زمان، متفاوت بود.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان سخنان خود با اشاره به معنویت خواهی و به دنبال دین بودن جهانیان، یادآور شد: جامعة المصطفی العالمیه موجب شده که در بخشی از آهنگ معنویت خواهی امروز سهیم باشد که امیدواریم این پرتو معنویت در قالب خودشناسی و خداشناسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha