سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، گفت: خوزستان استان پراهمیتی در مسائل اقتصادی بوده و اقتصاد کلان کشور از چه از جهت نفت و چه از جهت دیگر صنایع نیازمند خوزستان بوده و اگر این رویه ادامه پیدا کند، قطعاً اقتصاد کشور دچار آسیب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز در تجمع مدیران و اساتید حوزه علمیه خوزستان که در راستای حوادث و رویدادهای اخیر استان برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات طاقت مردم را کم کرده است، اظهار داشت: از آنجایی که دسترسی مردم به مسئولین کم بوده و آنان را تحویل نمی‌گیرند، ملجأ و مأوایی جز علما و روحانیون ندارند و همواره گله و شکایات خود را نزد ما بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت از دیرباز، غمخوار و یار مردم بوده است، تصریح کرد: درب خانه علما و روحانیون همواره بر روی مردم باز است و همیشه آماده شنیدن درد و دل‌های آنان هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه با بیان اینکه مشکل خوزستان فقط قطعی برق نیست! گفت: مشکل اخیر ایجاد شده در خوزستان، صرفاً قطعی برق نیست، چراکه به دنبال قطعی برق، آب و خطوط تلفن نیز قطع شده و مجموع این مسائل مشکلات بسیار عدیده‌ای را برای مردم به همراه می‌آورد.

آیت‌الله موسوی جزایری، با اشاره به برگزاری مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران، گفت: بنا داشتیم مصاحبه‌ای مطبوعاتی با اصحاب رسانه داشته باشیم، اما به دلیل هم‌زمانی با نماز جمعه، بنا را بر این گذاشتیم که سخنان خود را مفصلاً در نماز جمعه شرح دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با تأکید بر اینکه مخاطب سخنان ما مسئولان استانی نیستند، تصریح کرد: بنده اعلام می‌کنم که مخاطب و روی سخن من، با شخص رئیس‌جمهور و برخی از وزرای دولت یازدهم است که باید هرچه زودتر مشکلات ایجاد شده برای مردم خوزستان را رفع کنند.

امام جمعه اهواز، خطاب به دولتمردان، با تأکید بر اینکه شرایط ایجاد شده در خوزستان، تبعات اقتصادی بسیار بدی را برای کشور به همراه خواهد داشت؛ اظهار داشت: خوزستان استان پراهمیتی در مسائل اقتصادی بوده و اقتصاد کلان کشور از چه از جهت نفت و چه از جهت دیگر صنایع نیازمند خوزستان بوده و اگر این رویه ادامه پیدا کند، قطعاً اقتصاد کشور دچار آسیب خواهد شد.

آیت‌الله موسوی جزایری، به ضرورت جلوگیری انتقال آب استان به شهرهای دیگر نکاتی را یادآوری و اشاره نمود که انتقال آب استان موجب بیکاری و در پی آن افزایش فساد اخلاقی در استان خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان خطاب به مدیران و اساتید حاضر در این تجمع، اظهار داشت: با توجه به حدیث شریف «كلُّكُم راعٍ و كُلُّكُم مَسؤولٌ عَن رَعِيَّتِه، وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ» شما اساتید و فضلای حوزه و بلکه ائمه جمعه و جماعات وظیفه دارید که از منابر، مساجد، رسانه‌های جمعی و... در راستای انتقال حرف‌ها و درد و دل‌های مردم استفاده کرده و صدای این ملت مظلوم را به گوش دولتمردان برسانید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha