جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ رزمایش صحرایی طلاب و روحانیون بسیجی

حوزه/ رزمایش صحرایی ولایت دو با رمز مقدس« یا زهرا(س)» از جمله رزمایش های موفقی بود که با هدف آمادگی نیروهای بسیجی طلاب و روحانیون و آشنایی با تاکتیک های نظامی برای مقابله بادشمن از سوی تیپ امام جعفرصادق(ع) در پادگان ۱۹ دی قم به اجرا گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» رزمایش صحرایی ولایت دو با استعداد 5 گردان از گردان های امام حسین(ع) تیپ امام جعفر صادق(ع) به انجام شد .این رزمایش  از جمله رزمایش های  موفق در چند سال اخیر بود و از این لحاظ قابل اهمیت بود که روحانیون بسیجی توانستند با حضور درآن، آمادگی رزمی و تبلیغی خود را حفظ، تقویت و انسجام بیشتری ببخشند.

 رزمایش صحرایی ولایت دو، که  با «رمز یا زهرا» صبح روز پنجشنبه با برنامه های تاکتیکی و بصیرتی آغاز شد، نشان از عزم  و ارده جدی طلاب و روحانیون بسیجی برای دفاع از انقلاب و نظام و حضور همه جانبه و پررنگ در صحنه های مختلف بود، یکی از برنامه های مهم هر رزمایشی، خشم شبانه و مرور تاکتیک های نظامی برای مقابله با تهاجم احتمالی دشمن است.

این رزم در ساعت های پایانی شب جمعه با اعلام رمز «یا زهرا(س)» و با شلیک ادوات جنگی  و سلاح های جنگی شروع شد و دراین زمان نیروها بر اساس برنامه از قبل تعیین شده  و در سکوت کامل رادیویی با طی مسافتی چند کیلومتری به پشت خطوط و موازع دشمن فرضی حمله و آنها را غافل گیر کردند و سپس با درگیری با آنها دشمن فرضی راشکست دادند.

رزم شبانه از این لحاظ مهم است که روحانیون  بسیجی  آخرین برنامه ها تاکتیکی نظامی فراگرفته را به نمایش می گذارند.

خبرنگار خبرگزاری «حوزه»که دراین رزمایش حضور داشت، با چند تن از فرماندهان گردان ها و نیروهای شرکت کننده در رزمایش صحرایی ولایت ۲ گفت وگو یی انجام داده است:      

  روحانی بسیجی یعنی آماده رزم و دفاع از میهن

 حجت الاسلام علی لقمان پور شرکت کننده در این رزمایش گفت: تیپ امام جعفر صادق(ع) در سال 64 با هدف آمادگی رزمی تبلیغی روحانیون در دفاع مقدس و برای تداوم انقلاب تشکیل شد، بعد از تاسیس آن، از جمله گردان های که برای فعالیت میدانی برای حضورطلاب در جنگ و بعدها در عرصه های تبلیغ تاسیس گردید، گردان  102حضرت معصومه(س) است.

 فرمانده گردان 102 حضرت معصومه(س) افزود: اعضای این گردان، تا کنون در همه فعالیت های تیپ حضور فعال داشته و دلیل این حضور، تقدیم بیش از 4 هزار شهید روحانی به نظام و انقلاب که دو شهید از همین گردان بودند.

وی عنوان کرد: گردان حضرت معصومه(س) همچنین فعالیت های را در بیرون از کشور انجام داده که از جمله آن حضور بعضی از روحانیون این گردان برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) است که حتی بعضی از روحانیون نیز افتخار جانبازی در این مسیر را  هم پیدا کرده اند.

 این روحانی بسیجی ابراز داشت: روحانیون گردان حضرت معصومه(س) در کنار فعالیت رزمی در مباحث علمی و تبلیغی  نیز حضور جدی دارند و در حال نقش آفرینی می باشند.

وی گفت: گردان حضرت معصومه(س) در طول سال برنامه و آموزشهای متنوعی را برای حفظ آمادگی و رزمی و تقویت نیروها برگزار کرده که از جمله آن، دوره آموزشی کوه نوردی و غواصی است.

حجت الاسلام لقمان پور افزود: یکی از برنامه های دیگرکه در برای حفظ آمادگی و تقویت نیروها در حال انجام است، رزمایش صحرایی ولایت دو است.

فرمانده گردان102حضرت معصومه(س) ابراز داشت: این رزمایش در راستای تداوم و تقویت حوزه انقلابی و آشنایی با تاکتیک های نظامی روز دنیا در حال اجرا می باشد.

 رزمایش ولایت دو یعنی ما آماده ایم تا آخرین نفس

حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی نیز در این رزمایش گفت: هدف از این رزمایش حفظ و آمادگی نیروهای بسیجی طلبه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری برای تداوم انقلابی ماندن حوزه است.

 مسئول فرهنگی گردان102حضرت معصومه(س) عنوان کرد: برگزاری این نوع رزمایشها می تواند نقش موثری در تقویت روحیه حوزویان برای ادامه حرکت داشته باشد.

وی افزود: در این رزمایش ها روحانیون بسیجی در کنارآشنایی با انواع سلاح ها و تاکتیک های نظامی، یاد می گیرند که چگونه با ترفندهای دشمنان مقابله و با بصیرت عمل کنند.

 رزمایش ولایت دو نشان از آمادگی نیروهای روحانی بسیجی

حجت الاسلام یعقوب بابایی نیز با بیان اینکه فلسفه تشکیل تاسیس تیپ جعفر صادق(ع) برای آمادگی روحانیون در دو عرصه رزمی و تبلیغی است، گفت: در حال حاضر5 گردان، تابع این تیپ می باشند که یکی از آنها گردان 115 مدرسه  فیضیه است.

 جانشین گردان 115 مدرسه فیضیه عنوان کرد: در طول سال تیپ امام جعفر صادق(ع) برنامه های متنوعی را برای حفظ آمادگی نیروهای خود برگزار می کند، یکی از آنها برگزاری، رزمایش صحرایی ولایت دو است.

وی عنوان کرد: برگزاری این نوع رزمایش ها قطعا می تواند گام مؤثری در تقویت روحیه نیروهای بسیجی داشته باشد.

 این روحانی بسیجی افزود: در شرایطی این رزمایش برگزاری می شود که منطقه از همه لحاظ دارای حساسیت خاصی است، حضور در این رزمایش می تواند در کنار آمادگی رزمی، باعث آمادگی تبلیغی نیروها و بصیرت افزایی برای مقابله با تحرکات مختلف دشمن شود.

 حجت الاسلام بابایی گفت: رزمایش ولایت دو دارای خصوصیات خاصی است از جمله آن شرکت نیروها در برنامه تاکتیکی، آموزش نظامی و کلاس های بصیرت افزایی است.

 پیرمرد روحانی بسیجی خستگی ناپذیر روزهای جنگ

حجت الاسلام  حسین خجسته از بسیجی های گردان 115 فیضیه است و حتی حضور5 ماه ای را در مناطق مختلف جنگی دفاع مقدس مانند مهران، ایلام و اهواز داشته است.

وی یکی از طلاب بسیجی است که در رزمایش صحرایی ولایت دو شرکت کرده با بیان این که بسیجی سن و سال نمی شناسدگفت: برگزاری رزمایش دو می تواند نقش مؤثری در آمادگی نیروهای بسیجی طلاب داشته باشد.

 وی افزود: در طول جنگ وقتی روحانیون در عرصه های مختلف حضور داشتند، بسیار اثر گذار عمل می کردند، امروز نیز حضور در این منطقه یاد آور همان خاطرات گذشته است و امید می رود همین حضور طلاب بتواند با ادامه پیروزهای انقلاب درصحنه های مختلف همراه باشد.

 در آرزوی شهادت

حجت الاسلام نصرالله حیدری هم یکی دیگر از روحانیون بسیجی حاضر در رزمایش صحایی ولایت دو است، مدت 6 ماه را در مناطق گیلان غرب و کردستان برای  دفاع ازخاک و نظام در سالهای 62و 63 حضور داشته است.

این روحانی بسیجی 65 ساله عضو گردان 115 فیضیه است، آمده تا دوش تا دوش روحانیون جوان حضور پیدا کند و تجربیات خود را از دوران دفاع مقدس در اختیار آنها قرار دهد.

مردخستگی ناپذیر دوران دفاع مقدس  همه آروزهای خود را شهادت درمسیر حق علیه باطل می داند و می گوید در آن روزها توفیق شهادت نصیبم نشد امید است در ادامه این توفیق در صحنه های دیگر نصیبم شود.

گزارش: قربان اسلامی نژاد

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha