جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد جواد گلزار

حوزه / مدیر موسسه ارتباطات فرهنگی بین الملل، فراگیری زبان های خارجی برای طلاب را از ضروریات روز عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه زبان انگلیسی می تواند ابزاری برای بیان معارف دینی در فضای بین الملل باشد، لذا طلاب برای یادگیری این زبان باید سرمایه گذاری بیشتری نمایند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام محمد جواد گلزار در کارگاه طلبه های زباندان حوزه علمیه کاشان با تاکید برقرارگرفتن دروس زبان انگلیسی و عربی در دل دروس حوزوی گفت : طلبه طی ده سال فراگیری دروس سطوح حوزوی به راحتی  می تواند زبان های مختلف را نیز فراگیرد.

مدیر موسسه ارتباطات فرهنگی بین الملل با تاکید بر اینکه زیر ساخت  زبان عربی در حوزه های علمیه آماده می باشد، افوزد: طلبه به راحتی خواهد توانست طی یک سال به صورت کامل مکالمه عربی را یاد بگیرد.

وی، زبان انگلیسی را زبان تعاملات بین الملل دانست و گفت: با توجه به اینکه زبان انگلیسی می تواند ابزاری برای بیان معارف دینی در فضای بین الملل باشد، لذا طلاب برای یادگیری این زبان باید سرمایه گذاری بیشتری نمایند.

حجت الاسلام گلزار، با بیان اینکه یاد گیری زبان نباید به دروس حوزوی طلبه صدمه وارد کند افزود: طلبه ها باید اوقات خود را به گونه ای  برنامه ریزی کند که بتواند درکنار درس خواندن اوقات تعطیلی خود را نیز به یادگیری زبان  اختصاص دهد.

وی از آمادگی برگزاری چندین کارگاه برای طلبه های زباندان در روزهای جمعه در کاشان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فصل تابستان بهترین فرصت مبلغین دینی  برای  توریست می باشد  امیدواریم با همکاری حوزه علمیه کاشان بتوانیم قدمهای مثبتی دراین زمینه  و ترویج علوم دینی برداریم.

حجت الاسلام  والمسلمین منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان، هم در ادامه این نشست توریست در کاشان را هم آسیب و هم یک فرصت دانست و بر بهره گیری از این فرصت تاکید کرد.

 وی آماده بودن 90 خانه  تاریخی و سنتی در کاشان برای بازدید گردشگران خارجی را فرصتی برای گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و افزود:  اگر بتوانیم این فرهنگ را به درستی به جهانیان معرفی کنیم فرصت خوبی خواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha