شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدارس یهودی، بیشترین تعداد مدارس غیرقانونی در لندن

حوزه/طی آخرین آمار موسسه نظارتی مدارس انگلستان، از بیش از ۱۷۰ مدرسه غیرقانونی در انگلستان، مدارس غیرقانونی یهودی بیشترین مدارس را تشکیل می‌دهند و بی‌سوادترین دانش آموزان را به جامعه ارائه می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، مدارس بنیاد آفستد، دفتر نظارتی مدارس انگلستان افشاء کرد که حداقل 170 مدرسه غیرقانونی در انگلستان وجود دارد و بیش از 3 هزار دانش آموز در این کشور در موسسات غیرقانونی تحصیل می‌کنند.
بازرسان آفستد افشاء کردند که این آمار که در سال گذشته جمع آوری شده نسبت به آمار قبلی که تنها 100 مدرسه بوده است، افزایش بسیار قابل توجهی نشان می‌دهد.
درحالی که مدارس دینی مورد بازرسی قرار گرفته در انگلستان از نظر آماری 57% متعلق به مسلمانان، 31% متعلق به یهودیان و 12% متعلق به مسیحیان بوده است اما به نظر می‌رسد که مدارس دینی غیرقانونی یهودیان بیشترین میزان را به خود اختصاص داده‌اند. 
به گفته بازرسان این مدارس غیرقانونی در سرتاسر انگلستان وجود دارند و لندن و میدلندز بیشترین آمار مدارس غیرقانونی را به خود اختصاص داده‌اند.
عدم صلاحیت تحصیلی مدارس یهودی در لندن
آمار آفتسد همچنین نشان داد مدارس دینی غیرقانونی یهودی ارتدوکس شهر لندن 2 برابر مدارس غیرقانونی اسلامی هستند. بسیاری از این مدارس یهودی غیرقانونی یک سری متون درسی هنگام تحصیل به دانش آموزان ارائه می‌دهند که هیچ صلاحیت آموزشی نداشته و دانش آموزان هنگام فارغ التحصیلی از این مدارس حتی قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی نیستند.
پیش از این نیز افشاگری‌های خبرنگاران سبب کشف چند مدرسه غیرقانونی یهودی در برات هاکنی لندن شده بود. طی این تحقیقات خبرنگاران متوجه شدند که هزاران پسربچه از سیستم اصلی تحصیلی گم شده و به مدارس افراطی یهودی گذاشته شده‌اند و بعضا این کودکان مورد سوءاستفاده‌های جنسی قرار گرفته و هیچ آموزشی به آن‌ها داده نمی‌شود. دانش آموزان سابق این مدارس نیز از تنبیهات بدنی و در بعضی موارد از معلمان بی‌سواد و یا دارای پیشینه جنایی شکایت کرده بودند.
ویکتور شافیه معاون مدیر بخش بازرسی تحصیلی افتسد در این باره گفت: بعضی از مسائل حفاظتی که در این مدارس دیدیم به حدی تکان دهنده بود که در 14 سال فعالیت کاری شاهد آن نبوده‌ایم.
موسسه آفتسد قصد دارد علیه این مدارس غیرقانونی در دادگاه شکایت تنظیم کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha