جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی

حوزه/ بد اخلاقی در همه جا رفتاری بد و ناشایست است به خصوص در خانه، چون خانواده در طول شبانه روز دائم با یکدیگر در ارتباط هستند و اگر اخلاق هر یک از اعضاء خانواده بد باشد، خانه همانند جهنم می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  والمسلمین مسعود عالی، شامگاه شنبه در جمع مردم زرین شهر  با اشاره به اینکه اخلاق خوش سبب عاقبت به خیری انسان می شود، اظهار کرد: یکی از عواملی که باعث عاقبت بخیری انسان و حفظ دین می شود، اخلاق خوش و معاشرت درست با دیگران است از این رو در روایت آمده است دو چیز در قیامت کفه ترازوی انسان را سنگین می کند. نخست  صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و دوم  اخلاق خوش و این در حالی است که بداخلاقی باعث از بین رفتن اعمال خوب انسان می شود.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که بد اخلاقی در همه جا رفتاری بد و ناشایست است به خصوص در خانه، چون خانواده در طول شبانه روز دائم با  یکدیگر در ارتباط هستند و اگر اخلاق هر یک از اعضاء خانواده بد باشد، خانه همانند جهنم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی یکی از عوامل فشار قبر را بداخلاقی با خانواده و تحت فشار قرار دادن آنها برشمرد و اضافه کرد:  پدر و مادر، فرزند، همسر ارکان خانواده هستند، و خانه و خانواده محل آرامش و ریاضت است، چراکه در اینجا انسان چیزهایی می بیند که باید بر روی نفس خود پا بگذارد و  گاهی حتی حق با ماس،ت ولی باید در زندگی زناشویی کوتاه آمد.

وی با اشاره به اینکه گاهی نیاز است به خاطر یک مصلحت مهم تر از حق خودمان بگذریم، خاطرنشان کرد: اخلاق خوش یکی از چیزهایی است که باعث می شود کفه  عمل خوب انسان سنگین شود و برعکس بداخلاقی اعمال خوب انسان را از بین می برد. پیامبر صلی الله علیه و آله در این خصوص می فرمایند بد اخلاقی اعمال خوب را از بین می برد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در ادامه با طرح این سؤال که چگونه رفتار کنیم که عاقبت بخیر شویم؟، گفت: یکی از مسائلی که باعث افزایش برکات مادی در دنیا و برکات معنوی می شود و به نوعی شاه کلید اعمال است، احسان به پدر و مادر و دعا از صمیم قلب برای والدین است، حال می خواهد مسلمان باشند یا کافر، زنده باشند یا مرده.

وی تاکید کرد: دستورالعمل طلایی برای پدرمادری که از دنیا رفته اند و در دورانی که بودند نتوانستیم رضایت شان را جلب کنیم و احیانأ عاق والدین شدیم این است که 40 هفته از ظهر 5 شنبه تا ظهر جمعه سر قبر آن ها فاتحه بفرستیم و قرآن تلاوت کنیم و پدرمادر از برزخ برایمان دعا می کنند و آن هایی که پدر مادرشان زنده هستند، در همین جا دست و پایشان را ببوسند و برکات فراوان در زندگیشان را می بینند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha