پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: در جهان امروز که بحران‌های فرهنگی درصدد تهی کردن انسان از معنویت می‌باشند، تبلیغ دین و ارزش‌های نشأت گرفته‌ از آن به جهت مقابله‌ این بحران‌ها ضرورت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین به نقش مهم روحانیون و طلاب در تبیین دین اسلام اشاره کرد و اظهارداشت: در جهان امروز که بحران‌های فرهنگی درصدد تهی کردن انسان از معنویت می‌باشند، تبلیغ دین و ارزش‌های نشأت گرفته‌  از آن به جهت مقابله‌ این بحران‌ها ضرورت ویژه‌ای پیدا می‌کند که نقش روحانیون در این عرصه خطیر است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: انبیاء و اولیای الهی با تبلیغ دین و ارزش‌های دینی هدایت و سعادت انسان را به ارمغان آورده‌اند؛ چنان‌که خداوند تنها رسالت پیامبران را تبلیغ می‌داند.

وی افزود: اساسی‌ترین وظیفه‌ی انبیاء در قرآن تبلیغ دانسته شده است؛ در پرتو تبلیغ دین، فطرت سعادت‌خواه بشر، بیدار شده و معارف و ارزش‌های دینی در سرتاسرعالم گسترش می‌یابد و اگرتلاشها و زحمات حضرت رسول اکرم (ص)  نبود ،هرگز دین اسلام از مرزهای شهر یثرب ونهایتا از مرزهای عربستان بیرون نمی رفت.

مدیر حوزه علمیه قزوین ابراز داشت: شما طلاب حوزه علمیه که امروز در سنگر علم وتقوا مشغول هستید توجه نمایید که بتوانید نصایح اساتید مدرسه به خوبی فراگرفته تا در آینده نقش اساسی در تبیین رسالت دینی در جامعه داشته باشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha