سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سید محمد صادق فاطمی

حوزه/ امروزه یکی از لوازم موفقیت، تقویت ابعاد مختلف شخصیتی و کسب مهارت های متنوع است، لذا داشتن توانمندی های مختلف می تواند تضمین کننده برقراری ارتباط موثر و بهتر با افراد جامعه از سوی روحانیت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، امروزه یکی از لوازم موفقیت، تقویت ابعاد مختلف شخصیتی و کسب مهارتهای متنوع است؛ این موضوع در عرصه تبلیغ دین توسط طلاب بسیار اهمیت دارد؛ چراکه قشرهای مختلف، مخاطب روحانیت بوده و این کار تبلیغ را مشکل کرده، لذا داشتن اطلاعات و مهارت های مختلف می تواند تضمین کننده برقراری ارتباط موثر تر و بهتر با افراد از سوی روحانیت شود. 

حجت الاسلام سید محمد صادق فاطمی از روحانیونی است که دراین عرصه خوش درخشیده و توانسته است در بخش های مختلف به ویژه در عرصه ورزشی، موفقیت را تجربه کند؛ بدین منظور گفت و گویی صمیمی با این مبلغ نمونه کشوری در اصفهان داشتیم.

حوزه: شما را بیشتر به عنوان یک  چهره و قهرمان ورزشی می شناسند، فعالیت ورزشی خود را از چه زمانی آغاز کردید؟

من قبل از ورود به حوزه، به عنوان قهرمان ورزشی در رشته کشتی در سطح استان و کشور مطرح بودم، براین اساس روزی که برای قرارداد کشتی با تیم ذوب آهن اصفهان به این شهر آمدم، براساس لطف حضرت صاحب الامر(عج) و تقدیر و عنایت جدم، راهم به حوزه علمیه اصفهان باز شد و وارد این نهاد مقدس شدم، ولی مسیر ورزش قهرمانی خود را کنار نگذاشتم و آن را حین تحصیل حوزه علمیه نیز ادامه دادم.

در حال حاضر در چه سطحی از کشتی هستید؟

با پشتکار و همت خود و البته تشویق خانواده و دوستان طلبه ام، این مسیر ورزشی را ادامه دادم و در حال حاضر موفق به دریافت گواهینامه مربی درجه سه بین المللی کشتی و چندین عنوان قهرمانی استانی و کشوری هستم و با ورود به مرحله پیشکسوتان، امسال نایب قهرمان استان اصفهان شدم؛ چشم اندازه حوزه و حاکمیت دینی باید درجهت سلامت جسم و روح و روان جامعه ترسیم شود و حوزه علمیه باید پیشتاز باشد؛ در مرحله اول توصیه بنده به همه طلاب این است که رویکرد آنها به ورزش به خاطر سلامت باشد و اگر فردی در رشته ای خاص استعداد دارد، در کنار درسش، اقدام به بارور شدن آن بکند و قطعاً موجب افتخار کشور و روحانیت می گردد.

بنده طبق نص صریح آیات و روایات اهل بیت(ع) به این باور رسیدم که قدرت لازمه یک شخص مسلمان و مومن است و طبیعتا این قدرت شامل قدرت علمی، نظامی، اقتصادی و ورزشی می شود و حوزه علمیه به عنوان سرچشمه نظام دینی باید پیشتاز این امر باشد و سربازان حضرت حجت(عج) از این امر غفلت نکنند.

در چه زمانی مبلغ نمونه کشوری شدید؟

کار تبلیغ در مناطق محروم را از ابتدا بر اساس دغدغه ای که در این عرصه داشتم، آغاز کردم، در شهرستان های مختلف فعالیت نمودم و سعی کردم با شگردهای مختلف ارتباط موثر را برقرار کنم که ارتباط گیری با نوجوانان و جوانان از طریق ورزش و کار نویسندگی، از جمله این شگردها بوده، براساس پرونده تبلیغی ام، درسال 1392به عنوان مبلغ نمونه معرفی شدم.

شما به چهره دیگری هم در حوزه علمیه شناخته می شوید و آن نویسندگی است، کار نوشتن کتب دینی را چگونه آغاز کردید؟

بنده مقید بودم مطالب علمی را در درس و بحث بنویسم، چون طبق روایات مولا امام صادق(ع) علم با نوشتن به زنجیر می آید، در دوران تحصیل حوزه، دست نوشته هایی به صورت پراکنده داشتم، اما به صورت جدی از سال 1390 کار نویسندگی خود را در زمانی که به عنوان معاونت فرهنگی امام زاده سید محمد شهرقهدریجان شهرستان فلاورجان بودم، با نوشتن یک مقاله به عنوان معیادگاه وصال در وصل این سنگر مقدس اجتماعی دین مبین آغاز کردم، که بعد تصمیم گرفتم با وسعت آن به یک کتاب، آن را به چاپ برسانم و نویسندگی ما به صورت حرفه ای از این سال شروع شد که ماحصل آن تا کنون ده جلد کتاب شده و شش جلد از آن با موضوعات اجتماعی و خانواده به چاپ رسیده و اگر مورد حمایت نهادهای فرهنگی و حوزوی قرار بگیریمآ قطعا شاهد چاپ اثرهای دیگری هم در آینده نزدیک خواهیم بود.

کتاب هایی که دراین چند سال به نگارش درآورده ام، شامل میعادگاه وصال، حقوق زناشویی، ازدواج پازل گمشده ای من، هدایت در پرتو خورشید ولایت، شهادت درمکتب امام علی(ع)، نقش محبت درت حکیم خانواده از نظر ادیان و زندگی زیر چتر حیا است.

مهمترین لوازم نویسندگی حوزوی چیست؟

کار نویسندگی را از اوایل تحصیل در حوزه علمیه شروع کردم، چون به این باور رسیدم که از ملزومات حوزه است، لوازم آن ذوق قلم  و خود باوری و احساس نیاز است، چرا که اگر احساس نیاز در هرشخصی جرقه بزند نوآوری را به دنبال خواهد داشت.

درنگاه اول باید برای دین جان خود را نثار کرد، پس اگر با تمام توان وارد عرصه خدمت به دین شویم، جسم، فکر و روح ما در جهت حاکمیت دینی تلاش نموده و حرف دین را با شگردهای زیبا و جذاب به کرسی می نشاند و در جهت پیشبرد اهداف حاکمیت دینی و زمینه سازی ظهور منجی جهان بشریت، قلم فرسایی می کند.

گفت و گو: سید امیر حسین ابطحی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha