پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام گروه‌های سفیران فاطمی به روستاها و مناطق محروم استان به مناسبت دهه فاطمیه خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تسلیت ایام دهه فاطمیه (س) اظهار داشت: سفیران فاطمی از دهم اسفندماه به مدت یک هفته در روستاها و مناطق محروم استان حضور می‌یابند و به اجرای برنامه‌های عزاداری و تبیین سیره حضرت زهرا (س) می‌پردازند.

وی با اشاره به این که هشت گروه از روحانیون با عنوان سفیران فاطمی به روستاها و مناطق محروم استان برای تبیین سیره فاطمی اعزام می‌شوند، گفت: سفیران فاطمی در گروه‌های سه تا چهار نفره، به صورت سیار، روزانه در یک روستای استان حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد:  سفیران فاطمی به 500 روستا و منطقه محروم استان طی ایام فاطمیه اعزام و در آنجا به برگزاری مراسم‌های عزاداری و برنامه‌های فرهنگی و تبیین سیره ائمه اطهار (ع) و حضرت فاطمه (س) می‌پردازند.

وی همچنین با اشاره به اینکه 150 مبلغ هم از قم و مشهد برای ایام دهه فاطمیه دوم به روستاهای این استان اعزام می‌شوند، افزود: مبلغان اعزامی علاوه بر مبلغانی هستند که به صورت دائمی در شهرستان و استان فعالیت دارند و هدف از این اعزام‌ها، رفع شبهات دینی مردم و همچنین پاسخگویی به مسائل شرعی آن‌ها است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه ترویج و تبلیغ سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) از جمله اهداف مهم این اعزام‌ها است، اظهار داشت: سیره فاطمی باید به عنوان یک الگوی ارزشمند در جامعه اسلامی احیا و تبیین شود و مبلغان و روحانیون با توجه به رسالتی که دارند باید در معرفی سبک زندگی فاطمی و سیره فاطمی در جامعه بیش از پیش بکوشند و ویژگی‌های این بانوی بزرگوار را به نسل جوان معرفی کنند

وی بر لزوم استفاده از زندگی اهل‌بیت به ویژه تبیین سیره فاطمی در جامعه به منظور ترویج معروفات تاکید کرد و گفت: بهترین سیره‌ای که می‌تواند چراغ راه انسان‌ها باشد تا آن‌ها را به سرمنزل مقصود برساند یعنی سعادت دنیوی و اخروی، سیره فاطمی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همزمان با فرارسیدن دهه دوم فاطمیه ایام سوگواری ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه‌های مختلفی از جمله نوحه‌سرایی و سینه‌زنی، سخنرانی کارشناسان مذهبی، برگزاری گفتمان‌های دینی، برگزاری مسابقه خطبه فدکیه، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و ... در نظر گرفته شده است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha