پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت بازخوانی سبک زندگی شهدا گفت: سبك زندگي شهدا باید بازخوانی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین حجت سالاری مکی شامگاه یکشنبه در سلسله نشست‌های سبك زندگي شهدا که در مدرسه علمیه تخصصي امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بجنورد، با گرامیداشت روز روحانیت و دفاع مقدس و سالگرد شهادت شهید محلاتی اظهار داشت: با مطالعه سبك زندگي شهدا به ویژه شهيد محلاتي، می‌بینیم این شهيد به عشق امام خميني (ره) پا در ميدان نبرد حق عليه باطل گذاشت.

وی افزود: اگر قرار است با كنگره و یادواره‌های شهدا در مقابل دشمن كاري انجام دهيم بايد زندگي شهدا را مطالعه كرده تا درك كنيم اين شهيدان چگونه در آن زمان از همه چیز خود گذشته و راه شهادت را انتخاب كردند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب همواره تأکید می‌کنند سبك زندگي شهدا را براي مردم بازگو کنید، افزود: بايد مردم بدانند شهيداني كه در راه وطن جان‌فشانی كردند در جامعه چطور حشرونشر داشتند و روابط شخصي، اجتماعي و سياسي آن‌ها چگونه بوده است، چون شناخت سبك زندگي شهدا الگويي ارزشمند براي مردم جامعه اسلامي است.

وی تصریح کرد: با اشاره به اینکه سبك زندگي اسلامي حاصل يك سري ترجيحات است، ادامه داد: شهيدان ترجيح دادند كه راه ايثار و شهادت را انتخاب كنند؛ از این‌ رو بايد سبك زندگي آن‌ها سرمشقي براي طلاب و جوانان حوزوي باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سالاري مكي با اشاره به سبك زندگي شهيد محلاتي، گفت: شهيد محلاتي براي راضي نمودن پدر برای تحصیل در حوزه علمیه، اعمال (ام داوود) را با تمام جزئيات انجام می‌دهد، فقط به نيت اينكه پدرش راضي شود كه به حوزه برود كه در نهایت با وساطت آیت‌الله خوانساري می‌توانند به حوزه راه یابند.

وی اظهار داشت: استکبارستیزی، روحيه جهادي و اطاعت از ولايت از ویژگی‌های اساسي زندگي شهيد آیت‌الله محلاتي است كه بايد الگويي براي طلاب و روحانيان باشد.

دبير شوراي استاني حوزه‌های علميه خراسان شمالي بیان داشت: اگر سبك زندگي شهدا به ویژه شهيد محلاتي را مطالعه كنيم می‌بینیم این شهيد به عشق امام خميني (ره) پا در ميدان نبرد حق عليه باطل گذاشت؛ چرا که اين شهيد بزرگوار در هر سخنراني که شرکت می‌کرد، اعلامیه‌ای از امام راحل (ره) به همراه خود داشت.

وی با اشاره به وصیت‌نامه شهيد آیت‌الله محلاتي، يادآور شد: ایشان در وصیت‌نامه خود به فرزندانش می‌فرماید اگر سه چيز، الله، قرآن و امام را نداشته باشيد از شما نمی‌گذرم و به اين طريق بعد از شهادت هم وفاداري خود را به خدا، امام و قرآن نشان می دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سالاري مكي در ادامه با تأكيد بر تاكيد عميق شهيد محلاتي نسبت به شأن روحانيت و لباس روحانيان، گفت: تعصب بجا و غيرت اين عالم بزرگوار نسبت به لباس روحانيت به حدي بود كه در شرايط سخت هم لباس روحانيت را بر تن داشت و می‌گفت اگر قرار است كشته شوم می‌خواهم با همين لباس كشته شوم.

وی با بيان اينكه شهيد محلاتي دوست داشت با لباس روحانيت شهيد شده و با همان لباس دفن شود، افزود: اين شهيد گران‌قدر با همان لباس و قبایی كه بر تن داشت به شهادت رسيد و پيكرش طوري بود كه نمی‌شد آن را غسل داد لذا با همان لباس دفن شد و به اين طريق به آرزويش رسيد.

مدير حوزه علميه خراسان شمالي خاطرنشان کرد: شهيد محلاتي يكي از چهره‌های درخشان انقلاب بود كه با تحمل سختی‌ها و رنج‌های بسياري در مقابل دشمنان با قامت استوار ايستادگي كرد، از این رو طلاب می‌توانند با بازخواني سبك زندگي این عالم بزرگوار و شناخت بهتر و بيشتر شأن روحانيت، به اهميت لباس مقدس روحانيت بیش از پیش پي برند و بدانند که این لباس چقدر حرمت دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha