پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 409148
۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
حجت‌الاسلام احمد محمدی -  حوزه خراسان شمالی

مسئول دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خراسان شمالی از برگزاری طرح تربیت مفسر قرآن برای طلاب، روحانیون و مبلغان استان خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به تصویب طرح تربیت مفسر قرآن در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان، اظهار داشت: این طرح در نشست علمی مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان برای برگزاری در حوزه علمیه استان به تصویب رسید.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح افزود: با توجه به ضرورت توجه به موضوع تفسیر قرآن کریم و ترویج معارف قرآنی در بین آحاد جامعه، آموزش نکات تفسیری قرآن کریم و انتقال آن به مردم و جوانان از جمله اهداف برگزاری طرح تربیت مفسر قرآن است.

مسئول دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خراسان شمالی همچنین دسترسی آسان مردم به مباحث تفسیری و جلسات تفسیر در سطح شهر، مساجد و حسینیه‌های استان نیز از دیگر اهداف برگزاری این طرح به شمار می رود.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: به خاطر اهمیت و اولویت موضوع تربیت مفسر قرآن کریم، این طرح در شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان مصوب شد تا با برگزاری این دوره آموزشی طلاب آموزش‌های لازم را در این خصوص کسب کنند.

وی با بیان اینکه آشنایی با روش‌های تفسیر قرآن و آشنایی با روش‌های بیان تفسیر قرآن از جمله برنامه‌های اجراشده در طرح مفسر قرآن در استان است، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری دوره آموزشی طرح تربیت مفسر قرآن در استان موجب ارتقای سطح علمی طلاب، روحانیون و مبلغان در این زمینه شود و آن‌ها توانمندی‌های لازم را در این خصوص کسب کنند.

مسئول دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خراسان شمالی گفت: 20 میلیون تومان اعتبار برای برگزاری این طرح برای طلاب و روحانیون، از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: برگزاری کمی و کیفی طرح مفسر قرآن برای طلاب، روحانیون و مبلغان استان به مدیریت حوزه علمیه استان واگذار شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha