جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: متاسفانه بعضی رفتارها در قبال دشمنان نگران کننده است، بجای اینکه در مقابل دشمنان موضع بگیرند از موضع گیری دشمنان در مقابل ایران خوشحال می شوند.

به گزارش خبرنگارخبرگزار «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت جزیره قشم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه دیدار با مراجع تقلید و بازدید از مراکز علمی بسیار مفید است،  این نوع فعالیت ها و دید و بازدیدها را  برای وحدت و هم فکری و هم افزایی بیشتر در شرایط کنونی ضروری دانست.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه هرچه علمای دو مذهب به هم نزدیک ترشوند و رابطه و دوستی ها بیشتر شود، باعث از بین رفتن فتنه و خنثی شدن برنامه های دشمنان می شود، ابراز داشت: از جمله برکات دید و بازدید ها، محکم شدن پایه های وحدت و اخوت و افزایش محبت بین علمای دو مذهب است.

امام جمعه قم بابیان اینکه لازم است برای وحدت و نزدیک شدن همه مذاهب به یکدیگر سیره سبک زندگی پیامبر(ص) را به عنوان الگو قراردهیم، افزود: از جمله ویژگی های  پیامبر(ص)، دارا بودن اخلاق است، پیامبر(ص) بدی را بابدی پاسخ نمی گوید. بلکه همواره به دنبال این است بدی را با خوبی جبران کند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری ابراز داشت: یکی از خصوصیات پیامبر(ص) نگرانی برای آینده امت داشتند و  پدری مهربان و دلسوز  برای امت بودند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اگر روحانیون روش پیامبر(ص) را  دنبال کنند و در جامعه به اجرا دربیاورند جامعه ما تبدیل به حیات طیبه می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: رسول اکرم(ص) در مقابل ناهنجاری ها واکنش و عکس العمل نشان می دادند و هیچ گاه نسبت مردم بی تفاوت نبودند. 

امام جمعه قم با بیان اینکه ارتباط علمای دو مذهب خاری در چشم دشمنان است گفت:  اگر کل امت درمقابل دشمنان موضع گیری کنند بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: اما متاسفانه بعضی رفتارها درقبال دشمنان نگران کننده است، بجای اینکه در مقابل دشمنان موضع بگیرند از موضع گیری دشمنان در مقابل ایران خوشحال می شوند. 

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر همه امت اسلامی در مقابل دشمنان ید واحده شوند، قطعا شاهد این نوع مشکلات نخواهیم بود، ولی متاسفانه شاهد بعضی از رفتارها در جامعه و در بین امت اسلامی  هستیم که اصلا به  صلاح امت اسلامی نیست.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: حضور علمای دو مذهب نعمت بزرگی است و باید قدر این نعمت را دانست. 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha