جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تخریب خط لوله آب فلسطینیان دره اردن توسط نظامیان اسرائیل

حوزه/ نیروهای اسرائیلی در دره اردن، یک خط لوله آب را که با بودجه یونیسف برای بادیه نشیان فلسطینی در منطقه اشغالی کرانه باختری ساخته شده بود، تخریب کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، امروز نیروهای اسرائیلی در دره اردن، یک خط لوله آب را در منطقه اشغالی کرانه باختری تخریب کردند. به گفته منابع محلی آن‌ها اوایل ماه نیز اقدام به تخریب این خط لوله کرده بودند.
معتز بشارات یک افسر محلی که فعالیت‌های اسرائیل را در دره اردن مورد نظارت قرار می‌داد گفت: بولدوزرهای اسرائیلی یک خط لوله 8.5 کیلومتری را میان دو منطقه بادیه نشین فلسطینی از  الحدیدیا تا الراس الاحمر در شمال دره اردن در شرق طوباس تخریب کردند.
وی گفت که 47 خانواده فلسطینی برای تامین آب‌شان به این منبع آب وابسته بوده‌اند. به گفته بشارات این خط لوله با بودجه سازمان بین‌المللی یونیسف و با هزینه بیش از 13 هزار دلار ساخته شده بود و این دومین بار در این ماه است که نظامیان اسرائیلی اقدام به تخریب این خط لوله می‌کنند.
به دنبال موجی از تخریب‌های مشابه به هدف آواره سازی فلسطینیان بادیه نشین در کرانه باختری در سال گذشته که شامل از بین بردن شبکه جدید آب آشامیدنی ساخته شده با حمایت یونیسف می‌شد، رابرت پایپر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین درباره خطر آواره سازی اجباری بادیه نشیان فلسطینی هشدار داده بود.
پایپر در آن زمان با تاکید بر اینکه جوامع فلسطینی دره اردن پیش از این نیز رنج زیادی از کمبود شدید آب برده‌اند گفت: دور مکرر تخریب‌ها، محدودیت در دسترسی به خدمات اولیه زندگی و بازدیدهای مکرر پرسنل امنیتی اسرائیل  به هدف آواره سازی فلسطینیان، همگی بخشی توطئه اسرائیل در ایجاد فضای نامناسب برای خانواده‌های آسیب پذیر فلسطینی و مجبور سازی آنان به ترک خانه‌هایشان است.
200 هزار فلسطینی به آب جاری دسترسی ندارند 
طبق آمار یونیسف، رژیم صهیونیستی در سال 2016 بیشترین آمار تخریب املاک فلسطینیان را نسبت به زمانی که این سازمان اقدام به ثبت اسناد آن کرده داشته است.
به گفته این سازمان امداد بین‌المللی 200 هزار فلسطینی در کرانه باختری دسترسی به آب آشامیدنی جاری ندارند. در این میان تنها نیمی از طرح‌های پیشنهادی فلسطین برای ساخت چاه و پروژه‌های توسعه شبکه آب بین سال های 1995 و 2008 توسط اسرائیل تایید شده، این درحالی است که رژیم صهیونیستی پروژه‌های یهودیان را به طور 100% اجرا کرده است
از آغاز سال 2017 نیروهای اسرائیلی اقدام به تخریب حداقل 6 ساختار دیگر در دره اردن شده که این به غیراز تصرف شلنگ‌های آبیاری در منطقه بوده است.
به گزارش یونیسف، که مدیریت پروژه های بودجه در دره اردن برای بهبود آب و زیرساخت های بهداشت را به عده دارد، کمبود آب پاکیزه فلسطنیان در سرزمین‌های اشغالی را مجبور به "مصالحه ناسالم" و عوض کردن خانه‌هایشان با امکانات بهداشتی می‌کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha