پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی اکبر نوایی-معاون فرهنگی اجتماعی حوزه خراسان

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: يادمان‌هاي دفاع مقدس و مشهد شهيدان سال‌هاي جنگ تحميلي، اكنون به يك آوردگاه بزرگ فرهنگي اجتماعي تبديل شده است.

حجت الاسلام و المسلمين علي اكبر نوائي در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اعلام برگزاري اردوي راهيان نور ويژه طلاب در نوروز ۹۶ گفت: يادمان‌هاي دفاع مقدس و مشهد شهيدان سال‌هاي جنگ تحميلي، اكنون به يك آوردگاه بزرگ فرهنگي اجتماعي تبديل شده به گونه‌اي كه مردم، به‌ويژه جوانان و نوجوانان با حضور در اين مكان‌هاي مقدس و خاكريزهاي خط مقدم جبهه فرهنگي و نبرد با دشمن با تجديد روحيه‌اي مضاعف، سال جديدشان را آغاز مي‌كنند.

معاون فرهنگي اجتماعي حوزه علميه خراسان مطرح كرد: اردوهای راهیان نور نقش مهمی در زنده نگهداشتن یاد شهدا دارد و به تامین بخشی از اهدافی که در مقابله با تهاجم فرهنگی مد نظر داریم، منجر می شود.

وی با بيان اينكه دوران دفاع مقدس تکه‌ای از تاریخ اسلامی شیعی مردم ایران است که به فرهنگ غنی گذشته تکیه دارد، خاطر نشان كرد: بازدید و بازگفت از این رویداد می تواند غیرت دینی جوانان و نسل جديد كه آن زمان را درك نكرده اند، تشدید کند.

حجت الاسلام و المسلمين نوائی ادامه داد: اين مقوله نقش عظيمي در زنده نگه داشتن حماسه عظيم دفاع و جهاد مقدس دارد و مي تواند در احيای فرهنگ جهاد و شهادت به عنوان يك بدل، ‌الگو و شاخص هميشه زنده باشد.

مسئول دفتر نخبگان و استعدادهاي برتر حوزه علميه خراسان برگزاری این اردوها را در راستاي استقلال ارزش‌هاي دفاع عاشورايي و ترويج فرهنگ ايثار، شهادت و مقاومت اثر گذار برشمرد و افزود: انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس نقش تاثير‌گذاري در تعالي اجتماعي دارد و نسل جديد تشنه معرفت پاك و اصيل جبهه و جنگ و دلاور مردي انسان‌هايي است كه از همه علايق دنيا بريدند و براي حفظ نظام و ارزش‌هاي اسلامي از خودگذشتگي را به حد اعلا رساندند.

وي خاطر نشان كرد: ياد شهداي گرانقدري همچون شهيد چمران و شهيد علم الهدي كه مزار مقدس شان زيارت مي گردد همواره بايد زنده نگه داشته شود تا تاثيرات شگرف خود را در نسل هاي جديد ايجاد کند.

اعزام طلاب به اردوهای راهیان نور

حجت الاسلام و المسلمين نوائي در ادامه با اشاره به برنامه هاي فرهنگي اردوي راهيان نور ويژه نوروز ۹۶ ابراز داشت: زيارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران، ادعيه خواني، صبحگاه و بازديد از يادمان ها و مشهد شهيدان دفاع مقدس، استفاده از سخنراني و روايتگري اساتيد و نخبگان عرصه فرهنگي، شركت در رزم شبانه اردوگاه ها و اهدای كتاب و بسته هاي فرهنگي، برگزاري مسابقات كتابخواني از فعاليت هاي فرهنگي انجام شده در اين اردو خواهد بود.

معاون فرهنگي اجتماعي حوزه علميه خراسان بيان كرد: طلاب مدارس علميه مي توانند برای ثبت نام به معاونان فرهنگي مدارس علميه و طلاب عمومي به اداره فرهنگي معاونت فرهنگي اجتماعي حوزه علميه خراسان مراجعه کنند.

۱۰ اسفند؛ آخرین مهلت ثبت نام

حجت الاسلام و المسلمين نوائي با بيان اينكه آخرين مهلت ثبت نام 10اسفند 95 خواهد بود، ادامه داد: اين اردو به مدت شش روز مي باشد که گروه اول 28 اسفند و گروه دوم نیز  29 اسفند 95اعزام خواهند شد.

لازم به ذكر است، ثبت نام مرحله اول اردوي راهيان نور تا ۱۰ اسفند مي باشد و ثبت نام قطعي و نهايي در تاريخ ۱۵ اسفند از طريق ارسال پيامك و يا درج در سايت حوزه علمیه خراسان و اتوماسيون اداري توسط معاونت فرهنگي اجتماعي اعلام خواهد شد.

هزينه ثبت نام براي شركت كنندگاني كه براي اولين بار از طريق مركز مديريت حوزه علميه خراسان اعزام مي شوند 700000 ريال و براي سایر طلاب 900000 ريال مي باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha