جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابو عماد الرفاعی نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان

حوزه/ الرفاعی نماینده حماس در لبنان گفت: ایران هیچ وقت از حمایت فلسطین در سطح مالی، سیاسی و نظامی کوتاهی نکرده است و این همان چیزی است که ما از تمام کشورهای عربی و اسلامی انتظار داریم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ابو عماد الرفاعی نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان تاکید کرد: مسئله فلسطین بعد از اینکه برخی از کشور ها از آن شانه خالی کردند و دست دوستی به سمت دشمن اسرائیلی دراز کردند و آن را جزئی از منطقه به شمار آوردند، در مرحله حساسی به سر می برد.

الرفاعی در جریان آمادگی برای کنفرانس حمایت از مسئله فلسطین در تهران گفت: برخی تلاش می کنند مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارند و آن را از مرکز توجهات خارج سازند. هم چنین تلاش می کنند تا با راه انداختن مسائل و درگیری های حاشیه ای با ایران هم در سطح سیاسی و  هم رسانه ای، یک دشمن وهمی و خیالی بسازند.

عضو جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اینکه معرفی کردن ایران به این شکل و پذیرش این مسئله که ایران برای کشورهای عربی تهدید آمیز است از سوی برخی کشورهای عربی تاکید کرد این اقدامات در راستای تبلیغات رسانه اسرائیلی آمریکایی انجام می گیرد و بر اهمیت اتحاد و جبهه گیری سایر کشورهای عربی و اسلامی همراه با ایران در مقابله با چالش های موجود و دوری از دشمنی و اتهام زنی دروغین تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین، مسئله اعراب و مسلمین است و بازگرداندن به وضعیت اول آن نیازمند تلاش های عربی و اسلامی است، افزود: ما به عنوان یک ملت مقاوم احساس می کنیم هر زمان حمایت ها در سطح عربی و اسلامی نسبت به قضیه فلسطین گسترش یافته وضعیت بهتر شده است.

الرفاعی در خصوص اهمیت کنفرانس حمایت از فلسطین که در تهران برگزار می شود تصریح کرد: حضور بین المللی در این کنفرانس دلیلی است بر حمایت از فلسطین در سایه حملاتی که به مسئله فلسطین می شود و تلاش هایی که برای لغو آن می گردد.

وی ادامه داد: این کنفرانس ها و فعالیت ها که دارای بُعد سیاسی است، نشانگر این است که موضع های عربی، اسلامی و بین المللی وجود دارد که سیاست اشغالگری و شهرک سازی و یهودی سازی را رد می کند و این مسئله بر حرکت ملت فلسطین می افزاید و روحیه آنان را بالا می برد و نقش و حضور مقاومت را در مبارزه با دشمن اسرائیلی تقویت می کند.

الرفاعی هم چنین افزود: در حاشیه کنفرانس، رایزنی و بحث و تبادل نظر میان گروه های فلسطینی انجام می شود و این مسئله فرصتی به همگی ما می دهد تا در مورد راه های تقویت مبارزه با دشمن به ویژه که در مرحله ای بسیار حساس به سر می بریم، گفتگو کنیم.

نماینده حماس در لبنان در مورد نقش ایران گفت: حمایت پیوسته ایران از فلسطین تأثیر مثبت و بزرگی در تداوم انتفاضه فلسطین داشته  و دارد و باعث می شود ما بیشتر امیدوار بشویم که از بیشتر کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از فلسطین در همه سطوح همچون ایران عمل کنند.

وی افزود: ایرن هیچ وقت از حمایت فلسطین در سطح مالی، سیاسی و نظامی کوتاهی نکرده است و این همان چیزی است که ما از تمام کشورهای عربی و اسلامی انتظار داریم.

الرفاعی در پایان گفت: امیداوریم که کشورهای عربی اختلافات خود را با ایران به دور از کشمکش ها و درگیری ها و برای خدمت به منطقه و ملت آن حل و فصل کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha