پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سومین دوره فیلم کوتاه حضرت محمد (ص) در استانبول

حوزه/ سومین دوره مسابقات فیلم کوتاه «رحمت برای جهانیان» در استانبول ترکیه به پایان رسید و جوایز تحت عنوان «ایمان کامل، انسان کامل» به برندگان اهداء شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، سومین دوره مسابقات فیلم کوتاه «المره رحمت» یا «رحمت برای جهانیان» در استانبول ترکیه به پایان رسید. و جوایز این مسابقات تحت عنوان «ایمان کامل، انسان کامل» در مرکز همایش‌های هالک به برندگان اهداء شد.

این مسابقه فیلم کوتاه توسط بنیاد «سیرت نبی» در ترکیه برگزار شد، محمد کایا در مراسم اختتامیه، هدف این بنیاد را نشان دادن چهره حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام عنوان کرده، هدف این موسسه را ایجاد پروژه‌های متعدد در این راستا بیان کرد.

وی گفت: ما باید از یک زبان بین المللی و جهانی برای روایت داستان پیامبر و یارانش استفاده کنیم. و بهترین ابزار برای دستیابی به این هدف صنعت فیلم سازی می‌باشد.

50 فیلم کوتاه در نخستین دوره رقابت‌های فیلم کوتاه بنیاد سیره شرکت کرده بودند و رقابت‌های امسال 143 شرکت کننده از سراسر جهان داشت. از میان این متقاضیان 15 فیلم کوتاه توسط هیات داوران انتخاب و به مرحله نهایی راه یافتند. رتبه‌های اول تا سوم این رقابت‌های فیلم کوتاه به ترتیب به فیلم «تنهایی» ساخته کارگردان قرقیزستانی کاسیت دولدوشبکووا، فیلم «زندگی این است» ساخته الیف یوکسل و فیلم «هنری» ساخته محمد نیساکی تعلق گرفتند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha