جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدرضا خوشخو-معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با تکفیری ها

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان جنوبی گفت: روحانیون باید فارغ از هرگونه جناح و سیاسی بودن، در ایفای وظایفشان بکوشند.

حجت الاسلام محمدرضا خوشخو در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند پیرامون سخنان اخیر استاندار خراسان جنوبی مبنی بر این که "رقص زن و مردم نامحرم به اسلام و مسلمین لطمه ای وارد نمی کند»، اظهار کرد: این استان، یک استان کاملا فرهنگی بوده و مردم آن نیز ولایتمدار هستند و البته از جناب پرویزی به دلیل غیربومی بودن و همچنین آشنا نبودن با  این استان شهیدپرور انتظاری بیشتر نبود.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان جنوبی، ضمن اشاره به سخن دیگری که استاندار خراسان جنوبی چند ماه قبل مبنی بر عدم برگزاری یادواره شهدا در استان بیان کرده بود، خاطرنشان کرد: اگر همان زمان موضع گیری جدی تری توسط روحانیت، فضلا و خانواده های شهدا صورت می گرفت، قطعا کار به اینجا کشیده نمی شد.

معاون ارتباطات و بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با خطر جریان های افراطی و تکفیری با بیان این که هر یک از مسئولان خراسان جنوبی که در سایر استان های دیگر مشغول به خدمت هستند به لحاظ صداقت در اخلاق و رفتار در کشور می درخشند، ابراز کرد: ما معتقدیم که در یک جامعه کاملا دینی زندگی کرده و باید مقید به چارچوب های دنی باشیم، لذا افراد باید حد و مرزشان را بدانند و در مسائل فقهی و دینی اظهار نظر نکنند.

وی، دولت جمهوری اسلامی را، یک دولت کاملا دینی و برخاسته از وجود مردم دانست و متذکر شد: بیان مسائل و اموری که مربوط به مراجع و علما است در حیطه استاندار، فرماندار و تشکیلات این چنینی نیست.

حجت الاسلام خوشخو در ادامه با اشاره به موضوع "نفوذ"، بیان کرد: چندین سال است که رهبر معظم انقلاب بر روی بحث نفوذ تاکید دارند.

وی با اشاره این که دشمنان بسیاری از اوقات به صورت غیر مستقیم باعث اشاعه نفوذ در جامعه می شوند،اظهار داشت: باید مواظب اطرافیان مان باشیم وارزش ها را حفظ کنیم.

معاون ارتباطات و بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با خطر جریان های افراطی و تکفیری در پایان نقش طلاب و روحانیت را در آگاهی بخشی و روشنگری جامعه، بسیار موثر دانست و گفت: طلاب باید فارغ از هرگونه جناح و سیاسی بودن، در ایفای وظایفشان بکوشند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha