جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ممانعت از ورود معلم مسلمان انگلیسی به آمریکا

حوزه/ یک معلم مسلمان انگلیسی که دانش آموزان مدرسه ‌ای در ولز را در یک سفر علمی همراهی می‌کرد، توسط نیروهای امنیتی فرودگاه از هواپیما به بیرون مشایعت شده و اجازه ورود به آمریکا نیافت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یک معلم مسلمان انگلیسی که دانش آموزان را در یک سفر علمی به نیویورک همراهی می‌کرد، با ممانعت نیروهای امنیتی فرودگاه روبرو شد.
جوهل میاه، معلم ریاضی محبوب دانش آموزان به خاطر مسلمان بودن، با وجود داشتن ویزای معتبر از ورود به آمریکا محروم ماند. وی همراه با دانش آموزش از بریتانیا به ریکیاویک سفر کرده بود تا از آنجا با هواپیمایی به نیویورک پرواز کنند. هنوز هواپیما از روی زمین بلند نشده بود که ماموران امنیتی فرودگاه وارد هواپیما شده و این معلم مسلمان را به بیرون از هواپیما مشایعت کرند.
گفته می‌شود که سفر علمی در حالی ادامه پیدا کرد که دانش آموزان از اخراج معلم محبوب‌شان در شوک و نگرانی به سر می‌بردند.
میا معلم 25 ساله مسلمان اهل سوانسی در ولز انگلستان در این باره گفت: آن‌ها با من مثل یک مجرم برخورد کردند و نگرانی و اضطراب این طرز عمل آنان سبب شد که 2 روز خواب و خوراک نداشته باشم.
شورای شهرستان نیت پورت تالبوت در ولز با ارسال نامه‌ای به سفارت ایالات متحده آمریکا در لندن، خشم و نگرانی مقامات بریتانیایی را از طرز برخورد مجرمانه با یک معلم دارای تابعیت انگلیسی ابراز داشته و خواستار ارائه توضیح در این باره شدند. سخنگوی شورای شهر این عمل را «اقدامی تبعیض آمیز و غیرقابل توجیه» توصیف کرده و گفته که این معلم مسلمان انگلیسی بوده و تابعیت دوملیتی نیز نداشته است.
فرمان اجرایی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، از ورود شهروندان 7 کشور مسلمان به آمریکا ممانعت می‌کند. قضات فدرال آمریکا در حال حاضر به طور موقت اجرای این فرمان را متوقف ساخته‌اند با این وجود کاخ سفید قصد دارد طرح  اجرایی مربوطه را با ایجاد تغییراتی دوباره به جریان بیاندازد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha