جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: تلاش در زمینه خدمت به خلق و خصوصا خدمت به طلاب بر همه مسئولان لازم بوده و نباید این فرصت را از دست بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در نشست هم اندیشی اساتید مدارس علمیه با موضوع تقویت بنیان های علمی وپژوهشی که در سالن اجتماعات حوزه استان برگزارشد طی سخنانی اظهار داشت:  تلاش در زمینه خدمت به خلق و خصوصا خدمت به طلاب بر همه مسئولان لازم بوده و نباید این فرصت را از دست بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش افزود: آموزش به عنوان یکی از ارکان مهم در حوزه های علمیه است که در قبال آن،اساتید مدارس علمیه   وظیفه سنگینی برعهده  دارند، چرا که آنها به عنوان حلقه واسطه میان طلاب، مدیر، مدیریت استان و اولیا طلاب بوده و باید برای رشد طلاب برنامه داشته باشند.

وی افزود: هرچند به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز حوزه های علمیه در سطح عالی وبا حضور طلاب موفق مشغول فعالیت هستند، ولی به همت اساتید باید شاهد تربیت طلاب توانمند و مهذب باشیم.

مدیرحوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حوزه‌های علمیه از سویی تعاملات دوسویه‌ای با نظام جمهوری اسلامی برقرار کرده‌اند که در عرصه‌های مختلف استمرار داشته و از سیر تصاعدی برخوردار بوده و در عین حال، از سویی دیگر، به عنوان منشأ فکری و اجتماعی انقلاب اسلامی، در تکمیل و تکامل آن تأثیر بسزایی داشته است.

وی ادامه داد: کسب علم و دانش و آراسته شدن به تقوی و پرهیزگاری از عناصر ارزشمند دینی است که مورد توجه اسلام نیز قرار دارد و باید طلاب و اساتید به آن اهتمام داشته باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان به نقش مهم اساتید در تربیت طلاب اشاره و خاطرنشان کرد: اساتید علاوه بر نقش آفرینی در تربیت تحصیلی طلاب ، نقش مهمی درتربیت تهذیبی آنها هم بر عهده دارند ،لذا اساتید باید تلاش نمایند تا در این زمینه موفق عمل نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha