جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جمشیدی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که مدارس علمیه خواهران سطح ۲،‌ در کشور به خوبی توسعه پیدا کرده‌اند، گفت: توسعه مدارس سطح ۳و سطح ۴از اهداف مرکز مدیریت در سال آینده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، امروز در ششمین اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، اظهار داشت: در پایان سال هستیم و باید هم از نظر شخصی و هم از نظر سازمانی خودمان را محاسبه کنیم که چه کارهایی را انجام داده‌ایم، چه پیشرفت‌هایی حاصل شده است و در چه کار هایی کوتاهی کردیم و باید جبران کنیم.

وی با بیان این‌که قدر باقیمانده عمر را جز انبیا و صدیقین کسی نمی‌داند ادامه داد: سمت‌ها و امکاناتی که در اختیار ماست، امانت هایی است که باید از این امانت‌ها در جهت پیشبرد اهداف اسلام و در راه رضایت الهی استفاده کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: خداوند متعال همه اسباب را در اختیار ما قرار داده است و ما باید از این اسباب در جهت پیشرفت اهداف اسلام و رضایت الهی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، اظهار داشت: ما در مقابل آنچه که در زیر مجموعه‌های ما اتفاق می‌افتد مسئولیم و باید به همه مسائل توجه داشته باشیم؛ در روایت آمده:هر روز اعمال ما در محضر حضرت ولی عصر(عج) احظار می شود. پس ما باید در انجام وظایف دقت بسیاری به خرج دهیم تا به پیش گاه این حضرت سربلند باشیم.

وی با اشاره به لزوم رعایت تقوی و مراقبت مسئولان نسبت به اعمال و وظایفشان اظهار داشت: امام موسی کاظم (ع) می فرمایند: «حاسبوا قبل ان تحاسبوا» یعنی قبل ازاین که مورد محاسبه و بازخواست خداوند قرار بگیرید به اعمال خود توجه داشته و آن را محاسبه نمایید. در روایات دیگر نیز آمده است: «لیس منا من لم یحاسب نفسه فی کل یوم». این حدیث بسیار سنگین و قابل تامل است؛ چراکه امام معصوم به این نکته اشاره نموده که هر کسی به صورت روزانه محاسبه نفس و اعمال خود را انجام ندهد از ما نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قمخاطرنشان ساخت: روزی نزد آیت الله محمد شاه آبادی رسیدم و از ایشان تقاضای نصیحت کردم. ایشان گفت: همیشه خودت را در محضر الهی ببین. این سخن کوتاه که دارای معنای بسیط و زیادی است. طبیعتا اگر انسان همیشه خود را در محضر الهی ببیند، با دقت نظر بیشتری به اعمال و رفتار خود می پردازد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: این که خداوند متعال به همه اعمال و رفتار ما ناظر و گواه است، بار روحی مثبتی برای مومنان دارد؛ چراکه هنگامی که ظلمی صورت می گیرد و یا سختی و مشکلی پیش می آید به خدا پناه برده و او را پشتیبان خود می داند.

وی افزود: مسئولان باید توجه ویژه و دقت عمل بالایی در حسابرسی ها، نظارت، کنترل و اجرای برنامه های ابلاغی داشته باشند. در کار سازمانی فرق چندانی بین مبلغ خرد و کلان وجود ندارد و باید در مصرف آن حسابرسی دقیق صورت گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ادامه داد: نباید طلبه‌ای وجود داشته باشد که در خوابگاه‌های ما شب گرسنه بخوابد و اگر چنین اتفاقی بیفتد بدون شک ما مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی افزود: از گذشته، خیرین نقش مهمی در تامین حوزه های علمیه داشته اند؛ لذا علاوه بر کمک هایی که از سوی مرکز به مدارس علمیه استان ها می شود، می توان از ظرفیت خیرین نیز برای تامین منابع و رفع مشکلات مدارس علمیه استفاده نمود.

وی با بیان این‌که خوشبختانه مدارس علمیه خواهران سطح ۲،‌ در کشور به خوبی توسعه پیدا کرده‌اند و در اغلب شهرستان‌های کشور مدارس علمیه خواهران وجود دارد، تصریح کرد: توسعه مدارس سطح ۳و سطح ۴از اهداف مرکز مدیریت در سال آینده است و تلاش می‌کنیم تا مدارس علمیه خواهران با احزار شرایط و امکانات در سطح ۳و ۴، در نقاط واجد شرایط کشور توسعه پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت‌: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به هر استان و شهرستانی که شرایط تشکیل مدارس سطح ۴را داشته باشد،‌ کمک می‌کند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: برنامه و هدف اصلی حوزه‌های علمیه خواهران در سال آینده ارتقا کیفی در کلیه بخش های فرهنگی –تبلیغی، آموزشی، پژوهشی، فناوری اطلاعات و اداری و مالی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha