شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روش فرهنگ سازی پوشش اسلامی

حوزه/ در ادامه برگزاری کارگاه های مهارت بیان تفسیر، کارگاه «روش فرهنگ سازی پوشش اسلامی در قرآن»، در حوزه علمیه خواهران ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، مرحله سوم کارگاه های مهارت بیان تفسیر با عنوان  کارگاه روش فرهنگ سازی پوشش اسلامی در قرآن، با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تمهید و خاتم الاوصیاء، به مدت سه روز، در ایلام برگزار شد.

این دوره به صورت کارگاهی با هدف آشنایی فرگیران  با روش های نهادینه کردن پوشش اسلامی در جامعه، بررسی و نقد دیدگاه های مربیان اخلاق و مدیران فرهنگی درباره عفاف و حجاب، برنامه حکیمانه قرآن و سنت در فرهنگ سازی عفاف و حجاب، وضعیت تاریخی معاصران نزول درباره عفاف و حجاب، فرایند شکل گیری و تثبیت جامعه ایمانی به ترتیب نزول سوره ها، فرهنگ سازی عفاف و حجاب از آیات و روایات به ترتیب نزول، نکات روش شناختی آیات، همراه با تکنیک های کاربردی آن ، در استان ایلام برگزار گردید.

شرکت کنندگان در این کارگاه  را 34 نفر تشکیل می دادند که همگی از اساتید و طلاب سطح سه حوزه های علمیه خواهران بودند.

در این دوره شریفی راد و حق نظری  از مسئولین مؤسسه خاتم الاوصیاء از کارگاه و نحوه برگزاری آن بازدید کرده ودر جلسه ای با اساتید دوره حجج اسلام صافی  و انجم شعاع از قم، در خصوص برگزاری بیشتر این دوره ها در استان ایلام به تبادل نظر پرداختند.

از جمله برنامه های فرهنگی برگزار شده در دوره، برگزاری دعای پرفیض کمیل توسط حجت الاسلام صافی بود.   

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha