پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد جنتی - موسسه امیر بیان شعبه یزد

حوزه / مدیر موسسه امیر بیان شعبه یزد مهمترین هدف این موسسه را تقویت روحیه جهادی و بُعد معنوی طلاب عنوان کرد.

حجت الاسلام محمد جنتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد گفت: موسسه خطابه امیربیان حدود هشت سال قبل با همت حجت الاسلام و المسلمین سامان هادی پور افتتاح شد و تاکنون پنج شعبه در سراسر کشور راه اندازی و نزدیک به 4هزار طلبه در آن مشغول به آموزش هستند.

مدیر موسسه امیر بیان شعبه یزد ضمن اشاره به آغاز حرکت تاسیس این موسسه در یزد در سال 93 با یک کار تبلیغی در ماه محرم، گفت: در آن سال با هماهنگی با مدیریت حوزه علمیه یزد در مدرسه علمیه خان مستقر و کار تبلیغ خود را در شهرستان های یزد، اردکان ، میبد و مهریز آغاز کردیم.

وی با اشاره به پوشش تبلیغی اکثر مکان های استان یزد، افزود: در اولین دوره تبلیغی این موسسه تعداد 40نفر از مبلغین در قالب همایشات و کلاس های مختلف به امر تبلیغ در دانشگاه ها، مساجد ، مدارس، حسینیه ها و ... پرداختند.

حجت الاسلام جنتی به تعداد جلسات و همایشاتی که در سال نخست تبلیغ این موسسه در استان یزد اشاره کرد و ابراز داشت: در مجموع این مجالس و عملیات تبلیغی، حدود 105 جلسه برگزار کردیم که نزدیک به 27هزار نفر از این کلاس ها و همایشات در سال 93بهره مند شدند.

مدیر موسسه امیر بیان شعبه یزد ادامه داد: با اضافه شدن شهرستان تفت، در محرم 94 و 95 نیز به همان شکل سال اول با همان تعداد مُبلغ در استان یزد شروع به انجام فعالیت تبلیغی خود کردیم.

وی با اشاره به برگزاری این برنامه های تبلیغی در مدارس، گفت: در مدارس دبیرستان دخترانه و پسرانه یزد با حضور 30نفر از مبلغین برادر و 10نفر از مبلغین خواهران مجموعه سخنرانی چند رسانه ای دنیای سه بُعدی اجرا شد که به لطف خدا بازخورد بسیار خوبی داشت و مسئولین آموزش و پرورش نیز از اجرای این برنامه ها ابراز رضایت کردند و درخواست اجرای این برنامه را در سال های بعد نیز داشتند.

حجت الاسلام جنتی با بیان اینکه از ابتدای سال 95 با اعلام مدیریت حوزه علمیه یزد برای برگزاری دوره های آموزشی، کار تبلیغی برای حضور طلاب در این دوره آغاز شد که در نهایت 200نفر از طلاب برادر و 80نفر از طلاب خواهر در این کلاس ها ثبت نام کردند اذعان داشت: از این تعداد 150نفر از طلاب برادر و 50نفر از طلاب خواهر با انجام مصاحبه برای شرکت در کلاس ها پذیرفته شدند.

مدیر موسسه امیر بیان شعبه یزد ادامه داد:در روز 13 آبان همزمان با روز دانش آموز نخستین کلاس آموزشی موسسه امیر بیان برای طلاب برادر استان یزد آغاز شد و نخستین کلاس این دوستان نیز با شرکت در راهپیمایی 13آبان همراه بود.

وی تقویت روحیه جهادی و بُعد معنوی طلاب را یکی از مسائل بسیار مهم در این موسسه دانست و افزود: اهتمام ویژه و خاصی نسبت به این مسئله در موسسه امیر بیان وجود دارد که در یکی از برنامه ها برای تقویت بعد معنوی طلاب، به دیدار جانبازان هشت سال دفاع مقدس رفتیم. و در طول سال نیز برگزاری این گونه برنامه ها مانند شرکت در راهپیمایی ها، دیدار با خانواده های جانبازان و شهدا و ... در دستور کاری این موسسه قرار دارد.

حجت الاسلام جنتی یکی دیگر از اهداف این موسسه را تقویت طلاب در زمینه های مختلف برای حضور پرشور آنها در مراسمات مختلف در طول سال برشمرد و گفت: ان شاءالله با این حرکت بتوانیم تاثیرات خاصی را در جامعه داشته باشیم و همچنین امید داریم که در سال های آینده استان یزد دارای سخنرانان توانمند ، انقلابی و با محتواهای غنی و تاثیرگذار باشد و بصورت منسجم عملیات های تبلیغی را طرح ریزی و در سراسر استان پیش ببرند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha