پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 رستم وندمعاون وزیر کشور در اجلاس سراسری مدیران استانی مدارس علمیه خواهران

حوزه/ معاون وزیر کشور در اجلاس سراسری مدیران استانی مدارس علمیه خواهران کشور به ارائه گزارشی از آسیب های اجتماعی کشور و راهکارهای مقابله با آن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، تقی رستم وندی در اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران اظهار داشت: گزارش آسیب های اجتماعی به سه بخش سیمای کلی آسیب‌های کشور، علل پیدایش آسیب‌ها و راه‌کارهای مقابله با آن تقسیم می‌شود.

معاون وزیر کشور خاطرنشان ساخت: از زیرساخت‌های مهم آسیب‌های اجتماعی مسئله حاشیه نشینی و زندگی در مناطق محروم و فرسوده می باشد که حتی از نظر امکاناتی همچون آب، برق و اشتغال محروم بوده و زمینه ساز بسیاری از آسیب‌ها و تخلفات در جامعه می‌باشند.

وی افزود: رشد نرخ بیکاری کشور نیز با توجه به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان، یکی دیگر از معضلات اجتماعی است که زمینه ساز تخلفات جوانان و سوق دادن این قشر به مواردی همچون استفاده و اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی می‌گردد. امروزه تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر به خصوص در میان قشر جوان رو به افزایش است. افزایش میزان مصرف مواد مخدر توسط بانوان نیز نگران کننده است.

آقای دکتر رستم وندی گفت: مسئله دیگر که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد بحث بدحجابی و بی‌حجابی است. بخشی از مصادیق این آسیب را ستیزه‌گرانی تشکیل می‌دهند که به صورت هنجارشکنانه و برای قبح شکنی دست به این کار زده و بخش دیگر نیز به دلیل بی توجهی به مسئله حجاب این امر را رعایت نمی‌کنند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: رویکرد مقابله با این آسیب‌های اجتماهی نگاه زیان کاهی، به جای ریشه‌کنی است. راهبرد اصلی این رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوسیله آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی از طریق نظام آموزشی و رسانه‌ها است.

وی در پایان تصریح نمود: توسعه ورزش، لذت آفرینی و سرگرمی، عقده‌گشایی و تخلیه انرژی و هیجانات نیز از راهبردهای مهم مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha