جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شکایت مسلمانان نیوجرسی نسبت به رفتار تبعیض آمیز دولتی

حوزه/مرکز اسلامی شهر وینلند در ایالت نیوجرسی شکایتی به دادگاه فدرال ارائه دادند و در آن اعتراض شان را نسبت به رفتار تبعیض آمیز مسئولین شهر ابراز داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از startribune، مرکز اسلامی شهر وینلند در ایالت نیوجرسی آمریکا با ارائه شکایتی به دادرسی فدرال، اعتراضش را به رفتار تبعیض آمیز مسئولین شهر در قبال مسلمانان و استفاده آنان از مسجد ابراز کرد.

مرکز اسلامی دولت باغ از کارشکنی‌های مقامات شهری به بهانه عفونت‌زدایی شکایت کرده و اعلام کرد که این سنگ اندازی‌های غیرضروری و پرهزینه سبب شده تا اعضای مسجد عملا نتوانند از اتاق‌های آموزش مذهبی طبقه دوم، دفاتر، کتابخانه و سرویس‌های بهداشتی مسجد استفاده کنند.

در این شکایت نامه آمده است: هیچ گروه مذهبی دیگری در این منطقه به خاطر چنین سخت گیری‌هایی تعطیل نمی‌شود و در اصل مسئولین شهر وینلند از اطلاعات غلط و تبعیض‌آمیز برای هدف قرار دادن مسجد استفاده کرده‌اند و قصد نهایی آنان محدود ساختن رشد جامعه اسلامی است. به علاوه با وجودی که مساجد وضعیت معاف از مالیات دارند اما به گفته مسلمانان این شهر، دولت آنان را مجبور ساخته در سال 2015 مبلغ 50 هزار دلار مالیات بپردازند.

گفته می‌شود که مقامات این شهر از همان آغاز فعالیت این مرکز اسلامی تمام تلاش خود را برای سنگ اندازی در روند کار مسجد به کار بسته‌اند. در سال 2009 درخواست ساخت مرکز اسلامی با مخالفت اعضای شورای شهر مواجه شد تا اینکه با تلاش‌های فراوان مسلمانان شورای شهر مجبور شد در سال 2011 مجوز ساخت این مرکز را صادر کند.

مقامات شهری در مرحله نخست حاضر نشدند در این باره اظهار نظر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha