جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی غلامی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: روحانیون و مبلغین نباید از بکار بردن شیوه های نوین در عرصه تبلیغ دین و منبر غافل شوند و سعی کنند با رفع اشکالات و بکاربستن روش هایی، رسانه منبر را برای نسل جوان و مخاطبین جذابتر کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  علی غلامی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی آموزشی مبلغان فاطمیه که به همت دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان درتالار اهل بیت(ع) برگزار شد،  اظهار کرد: با تمام  رقیب هایی که امروزه برای رسانه مهم دین یعنی منبر به وجود آمده است، ولی همچنان این رسانه از جایگاه مورد قبول در میان جامعه برخودار است.

وی با اشاره به رسانه های متعدد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تلویزیونی که درصدد انتقال مفاهیم و مطالب خود هستند، گفت: فعالیت تبلیغ و  منبر جایگاه ارزشمند در میان عامه مردم دارد و مردم نسبت به آن اعتماد دارند که این رسالت روحانیت و مبلغین دین را دو چندان می کند

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: روحانیون و مبلغین نباید از بکار بردن شیوه های نوین در عرصه تبلیغ دین و منبر غافل شوند و سعی کنند با رفع اشکالات و بکاربستن روش هایی، رسانه منبر را برای نسل جوان و مخاطبین جذابتر کنند.

وی ادامه داد: دو سویه کردن ارتباط در منبر به عنوان مثال از راهکارهای جذب مخاطب است، در دین اسلام به روحانیت لقب حجت الاسلام داده شده  که ارزشمند است  این بدان معنا است که حرف روحانیت و مبلغین برای مردم حجت است، بنابراین مبلغین باید بدانند که  کلام و سخن آنها باید صحیح، مستدل، مستند و با بصیرت باشد.

حجت الاسلام غلامی افزود: مبلغین باید درعرصه تبلیغ خود روی منبر با هوشیاری و آگاهی و هدفمند سخن بگویند و با بکاربردن مطالب غیر صحیح و خرافه و یا غیرمستند باعث تامین خوراک استهزاء توسط دشمن شوند.

وی تاکید کرد: چنانچه مبلغین درعرصه تبلیغ و منبرهای خود با  تدبیر و تامل سخن نگوید باعث دین گریزی نخبگان جامعه  و تربیت عوام مردم به صورت خرافی می شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: هدف ما از تبلیغ  و منبر رفتن تربیت و هدایت و تاثیرگذاری است، بنابراین براساس گفتمان اسلام، در درجه نخست هر مبلغ باید پیش از تربیت  و هدایت دیگران خود تربیت شده و خودسازی کرده باشد.

حجت الاسلام غلامی در توضیح لوازم  مورد نیاز در عرصه تبلیغ  برای مبلغین، با قرائت بیت شعری از صائب تبریزی  که می گوید؛ مرد مصاف در همه جا یافت می شود / ولی مرد تحمل کمتر یافت می شود؛ بیان کرد: امروزه باید با توجه به پیچیدگی های زمانه،  برای تبلیغ دین مردم تحمل بود و با صبوری و تدبیر رفتار کرد.

وی عنوان کرد: نقل گرایی صرف در روی منبر  و عرصه تبلیغ  منجر به تولید علم نمی شود بنابراین روحانیون  باید  به سمت  و سوی ارائه مطالب با کیفیت و عقلی رفته  و با بیان تحلیل های متعدد پیرامون یک روایت  بصیرت و آگاه یجامعه را ارتقا بخشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به ایام فاطمیه  ابراز کرد: دانشنامه 6جلدی فاطمیه بسیار منبع خوب و غنی برای مبلیغ در این عرصه است، حضرت زهرا (س) مصداق بارز  انسان کامل هستند، مبلغین با تبیین ابعاد مختلف این بانواسلام سعی کنند سیره عملی آن حضرت را در بعد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای نسل جوان  مشخص کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha