چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
اخلاق رسانه ای

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی از برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق رسانه‌ای در استان با حضور اعضای این سازمان، در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد خبر داد.

محسن زاهد احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: دوره اخلاق رسانه‌ای در استان با حضور اعضای بسیج رسانه اوایل هفته آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری دوره‌های اخلاق رسانه‌ای از برنامه‌های سازمان بسیج رسانه است که در این راستا نخستین نشست در قالب دوره آموزشی در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بجنورد برگزار می‌شود.

زاهداحمدی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال آینده هم چندین دوره نشست با محوریت اخلاق رسانه‌ای  برای استفاده اعضای این سازمان برگزار خواهد شد، گفت: تلاش می‌شود تا این دوره‌ها دست‌کم هر فصل یک‌بار برای اعضای بسیج رسانه استان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه نقش بی بدیل و تاثیر گذار رسانه ها در تمام ارکان زندگی بر کسی پوشیده نیست، گفت: در عصر حاضر رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی به دلیل تاثیرات عمیق، سریع و گسترده ای که در حوزه های مختلف انسانی دارند، دغدغه های جدی به وجود آورده اند که یکی از این موارد اخلاق رسانه است.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی با بیان اینکه توجه به اخلاق رسانه‌ای برای فعالان این عرصه یک ضرورت است، افزود: اصحاب رسانه به‌عنوان قشر فرهیخته باید به موضوع اخلاق رسانه‌ای همواره توجه داشته باشند و اخلاق رسانه‌ای را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به اخلاق از اصول اصلی در تعالیم دینی و اسلامی بوده که همواره مورد تاکید بوده است، اظهار داشت: با توجه به نقش مهم اصحاب رسانه و خبرنگاران انتظار می‌رود تا این قشر فرهیخته بیش از پیش به این موضوع مهم در فعالیت‌های رسانه‌ای خود توجه داشته باشند.

زاهداحمدی خاطرنشان کرد: طبق برنامه قرار است حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در نخستین دوره آموزشی اخلاق رسانه‌ای در استان سخنرانی کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha