شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شعر فاطمی

حوزه/ مسئول انجمن شعر استان قم ، اهتمام به برپایی کنگره شعر فاطمی را باعث پویایی و تولید شعر فاطمی دانست.

احمد علوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با ابراز این که یکی دو سالی است کنگره شعر فاطمی در قم برگزار نمی شود، اظهار داشت: در یکی دو سال گذشته به جهت عدم وجود حمایت های مالی، هیچ بضاعت و هماهنگی و همکاری لازمی وجود نداشته که رویداد مهمی به عنوان کنگره شعر فاطمی در شهر مقدس قم آن هم با این ظرفیت های عظیم دینی و فرهنگی برگزار شود.

وی افزود: البته در این سال ها برخی نهادها و مراکز حوزوی اقدام به برپایی سوگواره شعر فاطمی کرده اند و در جای خود بسیار ارزشمند و مغتنم است اما باید توجه داشت که در سوگواره ها معمولاً شاعران پیشکسوت و جوان می آیند و در یک اجتماعی به شعرخوانی می پردازند و حال آن که وقتی کنگره برگزار می شود به همراه خود نتایج و دستاوردهای بیشتری دارد.

این شاعر آیینی ادامه داد: به دیگر سخن در کنگره ها پس از آن که فراخوان از سوی دبیرخانه کنگره در سراسر کشور اعلام می شود ، شعرا ترغیب و تشویق می شوند و شعر ارسال می کنند و به این وسیله عملاً شعر فاطمی تولید می شود و یک جریان پویایی شکل می گیرد.

وی همچنین گفت: ما در این کنگره ها هم در زمینه کودک و نوجوان شعر داریم و هم ویژه بزرگسال، هم شاعران رو به تولید شعر کلاسیک می کنند و هم در قالب نو و سپید و این تنوع به جریان پویای شعر و ادبیات در این کشور به خصوص در حوزه شعر آیینی و شعر فاطمی کمک بسیاری می کند.

علوی خاطرنشان کرد: در سوگواره ها و نشست ها بیشتر شعر فاطمی و شعر آیینی مصرف می شود و چندان ما وارد مرحله تولید شعر نمی شویم اما از برکات و دستاوردهای برگزاری کنگره شعر فاطمی این است که تاکنون ما موفق به آماده سازی و چاپ سه جلد کتاب شده ایم که صرفاً اشعار فاطمی شاعران آن هم اشعار جدید را شامل می شود و در زمینه های شعر کودک و نوجوان ، بزرگسال، شعر کلاسیک و شعر نو و سپید می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha