جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در برابر تکفیر» گفت: جریان تکفیر به دنبال این است تا علمای شیعه و سنی را در مقابل هم قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی صبح امروز در ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در برابر تکفیر»، اظهار داشت: داعش و دیگر جریان های تکفیری با تفکر تکفیر به دنبال این بوده تا علمای شیعه و سنی را در مقابل هم قرار دهند، اما با هوشیاری مسلمانان این خطر رفع شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: یکی از مشکلات دردناکی که اسلام با آن مواجه است، جریان تکفیر است که چهره ناپسندی از اسلام را به جهان معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: انواع جنایاتی که توسط تکفیری‌ها صورت گرفته و آن را هم رسانه‌ای  می‌کنند، بسیار دردآور است و آن‌ها با این کارهای خود، بیداری اسلامی را متوقف کردند و به آن تأثیر گذاشتند.

وی با بیان اینکه مصدومان و مجروحان جریان تکفیر امروز در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی درمان می‌شوند، افزود: تکفیر با تفکر تکفیری به دنبال این بوده تا علمای شیعه و سنی را در مقابل هم قرار دهند اما با هوشیاری مسلمانان این خطر رفع شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، از آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به واسطه برگزاری این همایش و تبیین موضوع و مخاطرات گروه‌های تکفیری قدردانی کرد و گفت: این همایش را امروز در استان داشته که امیدواریم  این نشست‌ها تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: برگزاری این نشست‌ها و همایش‌ها تأثیرات زیادی در آگاه‌سازی نسل جوان داشته و امیدواریم با برگزاری این نشست‌ها علما و روحانیون در خصوص آگاه‌سازی مردم در نقشه‌های پلید دشمنان به نتایج خوبی برسند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: محور مقاومت توانست این حرکت تکفیری‌ها را محدود کرده و تاکنون موفقیت‌های زیادی توسط مقاومت علیه گروه‌های تکفیری رقم خورده است. البته با توجه به این افکار تکفیری به نوعی دیگر تغییر و شکل می‌گیرد از این رو مبارزه با هر گونه تفکر تکفیری امری ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، نقش بانوان را در زمینه تبیین مخاطرات گروه‌های تکفیری را مورد اشاره قرار داد و گفت: امیدواریم برگزاری این‌گونه همایش‌ها باعث روشنگری بیشتر جامعه شود.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha