جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی به همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابل تکفیر» در خراسان شمالی، تصریح کردند: امروز تکفیر بزرگ‌ترین خطر جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، در پیام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابل تکفیر» در بجنورد آمده است: تشکیل این همایش پرشکوه را در این منطقه با حضور علمای شیعه و علمای اهل  سنت و مسئولان مختلف به همه شما تبریک عرض می‌کنم .یقین داشته باشید شرکت در این برنامه و فعالیت در این برنامه جزو ذخایر روز قیامت برای شما خواهد داشت و خداوند هم پاداش مناسب منظور خواهد کرد، دلیل آن هم روشن است و امروز بزرگ‌ترین خطری که عالم اسلامی را تهدیدی می‌کند خطر تکفیری‌ها است، یک نگاه به جهان اسلام کنید که تکفیری‌ها همه جا آتش روشن کرده‌اند بعضی از کشورهای اسلامی را تبدیل به ویرانه کرده‌اند.

در این پیام تصریح شده است: ان شاءالله اگر آتش جنگ در سوریه خاموش شود شاید اگر 50 سال هم بخواهند آبادانی کنند شاید نتوانند و همچنین در عراق  این‌ها آتشی را روشن کرده‌اند که دامن مسلمانان را گرفته است و برای آن‌ها شیعه و سنی متفاوت نیست و بنابراین  تکفیر خطری برای جهان اسلام است.

این پیام ادامه می‌دهد: در ترکیه هم شاهد جنایات و به مخاطره انداختن امنیت این کشور هستیم و بنابراین تکفیر خطری برای کل بشریت است، بنابراین همه باید دست به دست هم بدهند که تا خطر برطرف شود.

در ادامه این پیام آمده است: برای مبارزه با تکفیر باید سه خطر نظامی، سیاسی و فرهنگی را رفع کرد که قطعاً راه‌های نظامی و سیاسی بدون کارهای فرهنگی جواب نمی‌دهد، این کارهای تکفیری‌ها با روح اسلام سازگار نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی این پیام آورده است: بعد از برگزاری کنگره‌های جهانی در خصوص مبارزه با تکفیر و حضور علمای جهان اسلام از 80 کشور گزارش‌هایی رسید که کار جذب مردم به گروه‌های تکفیری کاهش یافته و این از اثرات کارهای فرهنگی است، لذا علما و روحانیون در زمینه روشنگری و معرفی هویت اصلی تکفیری‌ها تلاش کنند، چرا که اسلام دین رحمت است، اما تکفیری‌ها با کار خود تلاش داشته تا نام اسلام را بدنام کرده و جلوی پیشروی اسلام  را بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha