پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش همگرایی علمای اسلام در برابر جریان های تکفیری در بیرجند

حوزه/ امام جمعه اهل سنت شهر مرزی راز و جرگلان گفت: اقدامات و فعالیت‌های تکفیری‌ها مخالف با دین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آخوند رحیم بردی صمدی، ظهر امروز در ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابل تکفیر» در بجنورد، اظهار داشت: گروهک‌های تکفیری خطری برای مسلمانان و جهان اسلام هستند.

وی با بیان اینکه گروه‌های تکفیری به اسم اسلام دست به جنایات زیادی می‌زنند، افزود: این گروهک‌ها اقدامات ضد بشری زیادی انجام داده که هرگز فراموش نخواهد شد.

آخوند صمدی تصریح کرد: سربریدن انسان‌ها و پخش تصاویر این جنایات از اقدامات ننگین تکفیری‌ها است که با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست.

وی با تاکید بر اینکه اسلام دین رحمت است و با این‌گونه اعمال مخالف است، گفت: اسلام دین اعتدال بوده و امت اسلام امتی معتدل هستند و اگر از اعتدال خارج شود، دچار افراط و تفریط شده و این برای جامعه و فرد مشکل‌ساز خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت شهر مرزی راز و جرگلان با  تاکید بر وحدت شیعه و اهل تسنن، اظهار داشت: هرکجا شیعه و سنی دست به دست هم و با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر به بحث و گفت و گو در مورد مباحث امت اسلامی بپردازند و راهکاری برای مسایل امت اسلامی پیدا کنند، قطعاً ثوابی بزرگ‌تر از آن نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همایش امروز که علمای اسلام را دور هم جمع کرده است زمینه مناسبی برای همفکری علمای اسلام برای رهایی از این خطر بزرگ است.

گفتنی است، ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابل تکفیر» در خراسان شمالی در محل تالار لاله دهکده مقاومت بسیج مرکز خراسان شمالی با قرائت پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی برگزار شد.
در این همایش بزرگ  400 نفر از عالمان اهل تشیع و سنت استان خراسان شمالی شرکت کردند .
گردهمایی همگرایی عالمان اسلام در برابر خطر تکفیر  تاکنون استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، گلستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha