جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام حسن صادقی نسب

حوزه/منشأ آسیب‌های اجتماعی، ضعف ایمان است چرا که اگر علوم مختلف، بدون تربیت، ادب و ایمان، به نسل جوان منتقل شود، بدون شک سبب بروز مشکلات تخریبی در سطح جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در گناباد، حجت‌الاسلام حسن صادقی نسب، امروز و در آستانه هفته تربیت اسلامی، در دیدار مربیان و معاونین پرورشی مدارس گناباد، که در محل سالن اجتماعات دفتر امام‌جمعه برگزار شد، گفت: تشکیل امور تربیتی آموزش‌ و پرورش، یکی از اقدامات ارزشمند شهیدان رجایی و باهنر بود.

امام‌جمعه گناباد اظهار کرد: هدف پیامبران، پرداختن به امور تربیتی بوده است، چرا که اگر بهترین آموزش‌های علمی، به فرزندان خود ارائه دهیم اما فاقد تربیت اسلامی باشند، این اقدام ها، هیچ‌گونه تأثیری نداشته و حتی مشکل‌آفرین برای جامعه می‌شود.

وی افزود: لذا مربیان پرورشی در شرایط کنونی که دشمن از فضای مجازی برای گمراه کردن نوجوانان و جوانان استفاده می‌کنند، همانند پیامبران وظیفه پاک‌سازی و آموزش کتاب و حکمت به دانش آموزان را برعهده‌ دارند.

حجت‌الاسلام صادقی بابیان اینکه منشأ آسیب‌های اجتماعی، ضعف ایمان است، تصریح کرد: اگر علوم به نسل جوان بدون تربیت، ادب و ایمان منتقل شود، بدون شک سبب بروز مشکلات تخریبی در سطح جامعه می‌شود.

امام‌جمعه گناباد جنگ‌های جهانی اول و دوم را از نتایج بارز علم بدون ایمان در فرهنگ غرب برشمرد و افزود: در تحولات منطقه غرب آسیا کشورهای غربی علی‌رغم اینکه دارای علم و آگاهی هستند اما به دلیل نداشتن ایمان برای حفظ منافع خود درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند.

حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: علم بدون ایمان تخریب‌گر و مشکل‌ساز است و لذا معلمان نقش مؤثری در تقویت ایمان دانش آموزان دارند.

سید محمد مهدوی رئیس اداره آموزش‌وپرورش گناباد نیز در این نشست گفت: مربیان پرورشی مدارس گناباد علی‌رغم کمبود منابع مالی و حذف بودجه پرورشی، به‌صورت جهادی در حال فعالیت در حیطه تربیت اسلامی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۵ نوع فعالیت پرورشی در سطح مدارس گناباد توسط مربیان پرورشی انجام می‌شود.

خاطرنشان می شود اداره آموزش‌وپرورش گناباد دارای ۴۰ معاون و ۵۰ مربی پرورشی در مدارس است که برنامه‌های مختلف پرورشی را در طول سال به همت دانش آموزان انجام می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha