جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه، از  خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق

حوزه/ امروز نظام جمهوری اسلامی در جهان به الگویی برای ملت ها و دولت ها تبدیل شده و هر اتفاقی در ایران بیفتد در سایر کشورها تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری امروز در بازدید از بخش های مختلف مرکز خبر و اطلاع رسانی حوزه های علمیه، از جمله خبرگزاری و هفته نامه افق در نشستی با مسئول و سردبیران این رسانه به ضرورت و جایگاه اطلاع رسانی در عصرحاضر اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه خاستگاه نظام است و ظرفیت خبرگزاری آن برای  یک نهاد خاص به نام مرکز مدیریت حوزه نیست، بلکه برای کل نظام است.

وی با بیان این که ظرفیت خبرگزاری حوزه منحصر بفرد است؛ چرا که وابسته به یک نهاد منحصر به فرد و ویژه به نام حوزه می باشد افزود: اگر رسانه حوزه به  انقلاب و جایگاهی که ایران اسلامی در دنیا دارد، وصل شود، تاثیرگزاری آن ویژه ترخواهد شد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که  امروز هر اقدامی در ایران اتفاق بیفتد در جهان تاثیرگذاراست گفت: در حال حاضر در عرصه بین الملل، نیازمند فعالیت بیشتری هستیم؛ باید حوزه تمدن ساز را به دنیا معرفی کنیم.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی برخاسته از شاکله حوزه علمیه است، اما دنیا هنوز حوزه را نمی شناسد. حجت الاسلام والمسلمین کوهساری با بیان این که نیاز حوزه به اطلاع رسانی و داشتن رسانه های متعدد یک ضرورت است اظهارداشت: باید رسانه حوزه توسعه و گسترش یابد و جدی تر وارد رسانه های رادیویی و تلویزیونی شود و در این مسیر راه خودش را به برکت اهل بیت (ع) بیشتر از این باز خواهد کرد.

وی با بیان این که آینده پژوهی در عرصه رسانه لازم است، چرا که در این فضا سرعت تحولات بسیار بالا است گفت: رسانه بدون آینده پژوهی بسیار پر مخاطره است؛ سند جامع چشم انداز و نقشه راه را باید ترسیم کرد. در فضای های مجازی و شبکه های اجتماعی قوی عمل کنیم، چرا که کشوری مانند عربستان در این عرصه بسیار فعال وارد شده است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسن مولایی مدیر مرکز خبر و اطلاع رسانی حوزه های علمیه نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های رسانه ای این مرکز گفت: فعالیت و حرکت این مرکز  از روز اول در خط مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بوده است.

وی افزود: رسانه حوزه، امروز مورد اقبال مراجع و رهبری قرار گرفته و حوزویان نیز با هر سلیقه آن را به عنوان رسانه مقبول خود می شناسند، چرا که از طرف حوزه حرف های  زیادی زده می شد، ولی به زبان خود حوزه نبود که خبرگزاری این خلاء را پرکرد.

حجت الاسلام والمسلمین مولایی گفت: نشریه افق حوزه، یک خانواده بزرگ و فراگیر درون حوزوی تشکیل داده که در هیچ جای حوزه چنین چیزی نداریم.

وی با اشاره به تاکید مدیر حوزه های علمیه به 10 زبانه شدن خبرگزاری حوزه گفت: در این راستا، زبان دوم و سوم  نیز راه اندازی شده است و در شبکه های اجتماعی فعالیت خوبی داریم.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه بیان داشت: مجموعه رسانه حوزه نهال نوپایی است که رو به رشد بوده البته رشد خوبی داشته، اما تا رسیدن به نقطه مورد انتظار فاصله داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha