پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری فاطمیه دوم، گفت: ۱۲۰ روحانی مبلغ به همین مناسبت به مناطق فاقد روحانی بجنورد اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در  خراسان شمالی، با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه(س) فاطمیه دوم، اظهار داشت: 120 روحانی مبلغ در ایام فاطمیه دوم به منظور سخنرانی و برگزاری مراسم‌های عزاداری این مناسبت، به مناطق فاقد روحانی بجنورد اعزام می‌شوند.

وی افزود: این تعداد از روحانیون در قالب روحانی مستقر و خود استقرار به مناطق مختلف شهرستان اعزام می‌شوند تا با مدیریت فرهنگی مناطق اعزامی از آسیب‌های وارده به مجالس عزاداری اهل‌بیت(ع) کاسته و نسل جوان را بیش از پیش با سیره عملی زندگی آن بزرگواران آشنا کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه مراسم عزاداری فاطمیه دوم در تمام مساجد و حسینیه‌های سطح شهرستان برگزار می‌شود، گفت: روحانیون مدیران فرهنگی روستاها بوده و برنامه‌های عزاداری دهه فاطمیه(س) با محوریت امام جماعت روستاها و روحانیون مستقر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی هیئات مذهبی و مساجد شهرستان برای فضاسازی اماکن و مساجد در سطح شهرستان، اظهار داشت: فضاسازی ویژه ایام فاطمیه دوم در روستاها با نظارت روحانی مستقر و با همکاری بسیج، هیئت امنای مساجد و اهالی روستا انجام خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان این که مراسم عزاداری فاطمیه دوم از 10 تا 14 اسفند برگزار می‌شود، افزود: شرکت در مراسم عزاداری اهل‌بیت(ع)، سبب روشنگری و بصیرت در حوزه دین و فرهنگ اسلامی می‌شود.

وی با تاکید بر الگوبرداری از سیره ائمه اطهار(ع) گفت: اهل‌بیت(ع) برترین الگو برای زندگی اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان هستند و نوجوانان و جوانان در مواجهه با آسیب‌های نوظهور می‌توانند از سیره عملی زندگی اهل‌بیت (ع) بهره‌گیری کنند تا گرفتار آسیب‌های اجتماعی ناشی از تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام نشوند.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه ایران اسلامی در شرایط فعلی پاک‌ترین جوانان عالم را دارد، اظهار داشت: تکوین یک شخصیت مناسب به عنوان الگو، متأثر از وراثت، محیط و تربیت است و علمای اسلام، تغذیه دینی و معنوی را نیز به این عوامل تکوین شخصیت اضافه کردند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به ابعاد مختلف زندگی اهل‌بیت(ع) نه ‌تنها سبب شناخت بهتر ائمه و معصومین می‌شود بلکه تأثیر عمیقی بر زندگی کنونی جوامع اسلامی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha