پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ مجالس اهل بیت(ع) درمانگاه و دانشگاه است و یکی از اهداف ما از رفتن به این مجالس این است که به برکت محبت و عشق به اهل بیت(ع) یاد بگیریم چگونه سربلند باشیم و مشکلات زندگی را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد مهدی ماندگاری، صبح امروز در مسجد امام حسن(ع) زرین شهر، مجالس اهل بیت(ع) درمانگاه و دانشگاه خواند و اظهار کرد: یکی از اهدافی که ما باید از رفتن به مجالس داشته باشیم این است که به برکت محبت و عشق به اهل بیت(ع) یاد بگیریم چگونه سربلند باشیم و مشکلات زندگی را مدیریت کنیم.  از سوی دیگر باید توجه داشت که همه لذت ها در عالم محدود است  و تنها لذت به سمت خدا بودن بی نهایت است و با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: امام صادق(ع)  فرمودند در دنیا آذوقه بردارید چون در برزخ آذوقه وجود ندارد. از سوی دیگر اولیای الهی تاکید می‌کنند ای شیعیان، ما از برزخ شما می‌ترسیم؛ حضرت محمد(ص) و تمامی انبیاء و امامان(ع) شیعیان را شفاعت می‌کنند، اما متکی شدن به شفاعت آن‌ها کافی نیست و ما باید خودمان به فکر اعمالی که انجام می‌دهیم؛ باشیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این‌که دغدغه ما باید انجام واجبات باشد، بیان کرد: البته نباید تنها به انجام واجبات اکتفا کنیم، بلکه باید در عمل به مستحبات نیز کوشا باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری تأکید کرد: برپایی نماز، گرفتن روزه، تحمل سختی‌ها، ترک گناه ، انجام واجبات، خدمت به مخلوقات و امر به معروف و نهی از منکر از مسائلی است که باید به آن توجه جدی داشت چراکه این مهم توشه ای برای آخرت است.

وی خاطرنشان کرد: اساسی ترین غفلت ها، غفلت از خداوند متعال، غفلت از مرگ و قیامت و غفلت از دام های شیطان است، و باید سؤال کرد چرا انسان خدایی را که در تمام عالم پر رنگ ترین وجود است گاه نمی بیند و او را فراموش می کند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا اذعان کرد: در قرآن پیوسته در باره  این غفلت آمده است «اتقوالله»، به این معنا که مراقب خداوند در زندگانی خود باشید، چراکه اگر خداوند را در زندگی کمرنگ نمایید، خود انسان ضرر می بیند.

وی، غفلت دوم را غفلت از مرگ و قیامت دانسته و گفت: در قرآن آمده است که مراقب باشید تا قیامت را فراموش نکنید، چراکه عده ای قیامت را دور می پندارند، در حالی که امری نزدیک و حتمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: انسان ها نباید مرگ را فراموش کنند، حتی افرادی که خداوند را قبول ندارند، نمی توانند مرگ را قبول نداشته باشند، چراکه مرگ را به عینه مشاهده می کنند.

وی تاکید کرد: غفلت از راهزنی به نام شیطان سومین غفلت است و چنان که شیطانی که به سراغ پیامبران الهی رفته است، دست از فریب انسان برنمی دارد. غفلت از شیطان به مانند این است که در هنگام سفر از خطرهای پیش رو غفلت نماییم و پس از وارد شدن خسران، تنها خود فرد زیان دیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha